Microsoft începe să sufere din cauza vânzărilor slabe din piața de PC-uri

de: Alexandru Puiu
28 04. 2017

Deși activează într-o varietate foarte mare de domenii, Microsoft este o companie sinonimă cu piața de PC-uri, iar vânzările din acel domeniu nu au fost roz.

Sfărșitul lunii aprilie este momentul în care majoritatea companiilor raportează rezultatele fiscale pe primul trimestru din an, iar Microsoft nu face excepție de la regulă. Din acest motiv, tocmai și-a publicat pe site-ul oficial un comunicat de presă cu situația financiară în care se află la această oră. Dacă sintetizăm întregul raport, Microsoft are câteva motive solide de entuziasm – încasări de 23,6 miliarde de dolari și un profit net de 5,7 miliarde de dolari. Situația neplăcută stă însă în detalii.

Deși consolele Xbox continuă să se vândă precum pâinea caldă, nu toată divizia de hardware a companiei are motive de bucurie. Cea mai tristă situație poate fi observată când ne uităm la vânzările de Surface. Degeaba are hibride pentru un public cât mai larg, dacă acestea s-au reflectat în încasări cu 26% mai mici. În primul trimestru din 2016, cumpărătorii de Surface Pro 4, Surface 3 și Surface Book au generat 1,1 miliarde de dolari, iar respectiva valoare este acum 831 milioane de dolari.

Este lăudabil faptul că cei de la Microsoft nu s-au ascuns după deget și au recunoscut că această situație este o urmare a faptului că există o competiție din ce în ce mai acerbă în zona hibridelor high-end. Dell XPS 13 2 in 1 și Lenovo Yoga 910 sunt doar două exemple spre care se orientează cei care fug de Surface. A doua parte a problemei constă în lipsa unor modele cu configurații hardware de actualitate. Atât Suface Pro 4, cât și Surface 3 au deja doi ani pe piață, iar Surface Book a beneficiat degeaba de curând de o actualizare a specificațiilor, dar acestea nu au venit la pachet cu mici îmbunătățiri pe partea de design.

Va fi interesant de observat dacă la evenimentul programat pentru 3 mai, oficialii Microsoft se vor grăbi să anunțe noi dispozitive Surface. În principiu, sunt obligați, dacă vor să-și mai mențină relevanța pe acest segment de piață.