ING a explicat care a fost sursa problemelor sistemului online

de: Răzvan Băltărețu
15 12. 2017

Sistemele informatice de online banking ale ING au avut probleme în a doua parte a zilei de 15 decembrie.

Din informațiile comunicate de ING, problemele au fost doar cu sistemul Home’Bank sau, cel puțin, doar cu aplicația pentru telefon. „Aplicația noastră a început să genereze erori la logare, nefiind vorba despre mentenanță, ci despre o situație tehnică neprevăzută”, a explicat ING. Deși a afirmat că sistemele Self’Bank n-au probleme, mai mulți utilizatori au raportat unele în comentarii pe pagina de Facebook a băncii.


ACTUALIZARE 22.30 Problemele cu autentificarea în aplicația ING par să fi fost rezolvate în cea mai mare parte. Deocamdată, banca nu a mai comunicat nimic oficial. Este așteptată o explicație completă pe 16 sau 17 decembrie. Dificultățile în folosirea serviciilor online au fost întâmpinate cel puțin opt ore de cei mai mulți utilizatori în a doua parte a zilei de 15 decembrie.

ACTUALIZARE 20.10 Aplicația Home’Bank funcționează pe Android. Am testat sistemul la intervale de câteva minute și o parte din probleme par rezolvate. Site-ul este, de asemenea, activ. Am folosit ultima versiune a aplicației pe un smartphone Huawei cu Android Oreo. Totuși, se poate să fie o rezolvare parțială. Banca nu a comunicat încă nimic oficial.

ACTUALIZARE 19.30 ING a spus că încă nu are o rezolvare. „Continuăm să întâmpinăm probleme în faza de logare în aplicație a serviciului ING Home’Bank. Toate celelalte servicii și platforme ING sunt complet funcționale”, a scris echipa de social media pe pagina de Facebook a companiei.


Banca ING are probleme cu sistemele online: aplicația și site-ul dedicate verificării conturilor nu funcționează. Aplicația, mai ales, nu oferă nicio informație relevantă, doar că serverele nu răspund comenzii.

“Echipa ING lucrează la remediere cât de rapid. Între timp, aveți acces in continuare la banii dumneavoastră: puteți efectua plăți cu cardul la comercianți, retrage sau depune bani și verifica soldul la ATM, puteți efectua plăți, verifica soldul, și printa extrasul de cont la multimatul din ING Self’Bank, puteți efectua plăți apelând call center-ul ING” este mesajul afișat de ING pe pagina de Facebook. Acesta a fost publicat în jurul orei 15.30.

A recunoscut oficial problemele în jurul orei 13.30 și banca ING pare că nu dă de cap acestei probleme. Ultima dată când s-a regăsit într-o situație similară a fost în septembrie 2016.

La ora 11.30, primii utilizatori s-au plâns de imposibilitatea de-a folosi serviciile online. Nu a fost însă o vreme ceva grav. „A avut loc o eroare de sistem. Sesiunea dvs. a fost închisă” era mesajul afișat de ING Home’Bank pe pagina web. Atunci, banca a răspuns oficial și a spus că sistemul a fost indisponibil câteva minute, dar nu e o problemă larg răspândită. S-a dovedit că răspunsul a fost pripit.

Pe 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor a spus banca în 2016.

Atunci, problemele au fost semnalate după ora 13. Incidentul din timpul testului a afectat toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi site-ul.