Facebook știe ce faci pe telefon și când nu folosești aplicația

de: George Stanciu
18 08. 2017

Un nou raport arată că Facebook știe ce fac sutele de milioane de utilizatori pe telefon chiar dacă nu folosesc aplicația.

Se pare că gigantul social folosește date obținute de la altă companie pentru a afla detalii importante despre modurile în care oamenii folosesc telefoanele, pe ce aplicații se bazează, cât de des le accesează și chiar cât timp petrec în acestea.

Astfel de informații sunt folosite de Facebook pentru a-și trasa diverse scopuri, iar achiziția WhatsApp și copierea funcțiilor din Snapchat sunt astfel de scopuri atinse până acum. În plus, datele sunt atât de precise încât Facebook știe chiar și câte snap-uri trimite un utilizator zilnic. Cu ajutorul unor asemenea informații, compania poate afla rapid ce alte aplicații și site-uri sunt mai populare, astfel că poate să creeze strategii pentru a le învinge.

Datele obținute de Facebook vin de la Onavo Protect, o aplicație gratuită de VPN care susține că îți ține datele în siguranță atunci când navighezi pe internet. Aplicația a fost creată de o companie pe care Facebook a cumpărat-o în 2013. Aceasta este disponibilă atât pe Anroid, cât și pe iOS, fiind descărcată de aproximativ 24 de milioane de utilizatori.

Conform unor oameni familiarizați cu sistemul, dacă folosești Onavo Protect și intri pe un site sau deschizi o aplicație, traficul este redirecționat către serverele Facebook. Datele sunt stocate într-o bază de date, iar apoi echipa de produs a Facebook poate analiza informațiile.

Apple și Google pot, de asemenea, să acceseze informații similare cu privire la aplicațiile rivalilor de pe Android și iOS, dar nu este clar dacă aceștia au folosit datele pentru a-și îmbunătăți propriile produse.

Deși Onavo susține că ”analizează informații despre utilizarea aplicațiilor și a internetului” și că poate ”distribui datele afiliaților”, e greu de crezut că foarte mulți utilizatori au citit termenii și condițiile înainte să instaleze aplicația.

Această aplicație i-a ajutat pe cei de la Facebook să afle cât de mare a fost impactul introducerii Stories în Instagram asupra Snapchat, cu mult timp înainte ca Snapchat însăși să ofere astfel de informații publicității.