Facebook devine un gigant de neoprit cu aproape 2 miliarde de utilizatori

de: Alexandru Puiu
02 02. 2017

Compania americană tocmai și-a publicat rezultatele financiare pe ultimul trimestru fiscal, iar valorile obținute de Facebook v-ar putea îngrijora.

În funcție de afinitatea și aprecierea pe care o aveți pentru cea mai mare rețea socială din lume, rezultatele obținute de gigantul fondat de Mark Zuckerberg s-ar putea să nu fie neapărat un motiv de bucurie. În contextul în care a devenit un instrument de propagandă pentru știri false, iar algoritmul prin care este generat News Feed-ul generează niște bule de opinie pentru utilizatorii care gândesc la fel, efectele negative al rețelei sociale au devenit mai evidente ca niciodată. Dacă asta nu era suficient, Zenimax a obținut o victorie zdrobitoare împotriva Oculus – o companie Facebook. Pentru furt de tehnologie, nerespectare de NDA și alte câteva încălcări de patente, Oculus trebuie să achite aproximativ 500 milioane de dolari în viitorul apropiat.

Toate părțile rele se pare însă că sunt egale cu zero pentru o companie care are toate șansele să obțină în viitor o cotă de profitabilitate mai mare decât Apple, Google, Samsung și nu numai. Din aproximativ 8,8 miliarde de dolari în încasări, profitul Facebook a fost de 3,56 miliarde. Conform celor mai recente statistici, 1,86 miliarde de persoane intră în mod regulat pe Facebook, iar 1,74 miliarde se autentifică în mod exclusiv de pe mobil. Afinitatea utilizatorilor de Facebook pentru aplicația de mobil este atât de mare încât s-a reflectat în 84% dintre încasări.

Dacă mai era vreun dubiu că Facebook poate fi considerat fără probleme un viciu, este suficient să vă uitați la cei 1,23 miliarde de indivizi care nu pot să stea o zi fără Facebook. 1,15 miliarde se autentifică zilnic de pe mobil. Creșterea de la trimestru la trimestru a fost de 3,91% față de 4,67% cu trei luni înainte.

Trăgând linie la final de an, Facebook a înregistrat 27 de miliarde profit în 2016, cu o creștere nemaiîntâlnită de 57% față de 2015. O mare parte din sporirea impresionantă a profitabilității se datorează companiilor independente aflate sub tutela Facebook, precum Instagram, WhatsApp și, într-o cotă mai mică, Oculus. Facebook Messenger este și el un serviciu foarte relevant.