Cu aproape 2 miliarde de utilizatori, Facebook devine imposibil de dărâmat

de: Alexandru Puiu
04 05. 2017

Dacă ați avut vreodată o problemă cu Facebook, statisticile recente făcute publice de companie nu fac decât să vă îngrijoreze și mai mult.

Facebook tocmai și-a publicat statisticile financiare pe primul trimestru fiscal al acestui an, iar pe lângă încasări spectaculoase, este evident că gigantul a devenit prea mare încât să mai poată fi distrus, ruinat sau măcar tras un pic în spate. Nu contează câte crime sau sinucideri vor fi transmise live pe Facebook și nici dacă va continua să fie mediul preferat de manipulare pentru creatorii de știri false. Popularitatea Facebook a atins un nivel absurd. În momentul în care o persoană din patru de pe întregul mapamond este utilizator, nu există nici o veste proastă care să mai influențeze acest trend.

Pe 31 martie, Facebook avea 1,94 miliarde de utilizatori lunari. Această valoare este cu 300 milioane mai mare decât în urmă cu aproximativ un an. În medie, zilnic, 1,28 miliarde de persoane își accesează contul de Facebook. În doar trei luni, încasările companiei au depășit pragul psihologic de 8 miliarde de dolari, în creștere cu 49% față de aceeași perioadă din 2016. Profitul net pe aceeași perioadă a fost de 3 miliarde, o creștere de 76% față de anul trecut.

Majoritatea banilor încasați la această oră de Facebook vin din reclame afișate în aplicația de mobil, aproximativ 85%. Prea puțini oameni mai folosesc Facebook pe desktop încât respectiva valoare să conteze. Până și copierea ostentativă a funcțiilor din Snapchat a reprezentat o victorie semnificativă pentru compania americană. Aproximativ 200 de milioane de utilizatori de Instagram folosesc funcția Stories, iar noul Status interactiv din WhatsApp a fost utilizat de 175 de milioane de persoane. Aceste valori sunt cu atât mai absurde cu cât Snapchat, care a servit ca inspirație pentru întregul concept, are doar 161 milioane de utilizatori zilnici.

În privința planurilor de viitor, Mark Zuckerberg a ținut să menționeze creșterea popularității clipurilor la 360 de grade în Newsfeed. Investițiile majore se fac la această oră în streaming live și în achiziția de drepturi de distribuție pentru conținut video original.