Banii pe Facebook vin doar din clipuri cu mâncare

de: Alexandru Puiu
26 08. 2017

Trecând peste socializare, Facebook este o platformă pentru promovat afaceri și făcut bani, dar se pare că nu orice tip de conținut postat generează vizualizări și like-uri.

În ultimii ani, cei de la Facebook au încercat să facă presing pentru a motiva utilizatorii și paginile publice să posteze cât mai mult conținut video. Unii analiști s-au aruncat la a afirma că vom vedea doar clipuri video pe cea mai mare rețea de socializare în următorii 2-3 ani.

În realitate însă, un studiu recent a arătat că postările în format video nu generează de fiecare dată mai multe comentarii, vizualizări sau like-uri comparativ cu o postare în format text sau câteva fotografii. În timp ce unele publicații ar avea de câștigat dacă trec pe video, cele mai multe s-ar putea să aibă de pierdut și, pe termen lung, să alieneze publicul.

Cel puțin aceasta este concluzia unui studiu realizat de compania Buzzsumo, după ce au analizat aproximativ 100 milioane de clipuri de pe Facebook dintr-o varietate foarte mare de domenii. Trăgând linie, nivelul de interacțiune generat de clipurile cu mâncare este pe primul loc detașat. Respectivul tip de conținut are de două ori mai multe like-uri și comentarii față de clipurile cu sfaturi de modă și frumusețe. Cum era de așteptat, clipurile cu animăluțe se află și ele în top, pe poziția a treia.

Deși ai fi tentat să crezi că celor de pe Facebook le pasă de politică, cu siguranță nu au răbdare să vadă clipuri video cu activitatea guvernanților. Acestea sunt pe locul 12 în clasament.

În mod evident, contează și bugetul investit în clipuri. Detaliile de calitate sunt relevante, altfel nu ar fi ajuns clipuri din serialul Tasty al celor de la Buzzfeed să aibă sute de milioane de view-uri. Ca referință, clipul Sliders 4 Ways menit să te învețe să fii creativ cu niște chesseburgeri are 195 de milioane de vizualizări la această oră.