Apple respinge de pe iTunes aplicațiile care menționează prețul din titlu

de: Ioana Bîrsan
29 03. 2017

Apple blochează pe iTunes creatorii care își promovează aplicațiile prin titlurile care conțin informații legate de prețurile acestora.

Începând de luna trecută, aplicațiile care folosesc denumirea „gratuit” sau orice alte informații legate de prețul de achiziționare a software-ului în denumirea produsului au fost blocate în iTunes Connect, conform Venture Beat.

Aparent, aplicațiile care folosesc cuvântul „gratuit” în titluri primesc următoarea notificare de respingere, după ce au fost înaintate spre control: „Denumirea aplicației, imaginile, capturile de ecran sau previzualizările pe care vreți să le afișați în App Store includ referințe cu privire la prețul aplicației”. Practic, cei de la Apple te anunță că produsul pe care vrei tu să-l adaugi nu este conform cu cerințele lor, motiv pentru care el nu poate fi urcat pe platformă. Mesajul de respingere este însoțit de ceva mai multe informații și sfaturi. Astfel, Apple îți sugerează să incluzi aceste informații în descrierea aplicației, iar schimbările cu privire la prețul produsului tău pot fi realizate cu ușurință în meniul iTunes Connect, în secțiunea ”Pricing and Availability”.

Ținând cont de faptul că există deja o multitudine de produse pe pagina iTunes care includ cuvântul „gratuit” în titlu, precum aplicația celor de la Disney ”Where is My Water? Free” sau ”Doodle Jump FREE”, se pare că această nouă politică va afecta procesul de submitere a aplicațiilor. Nu este încă clar ce se va întâmpla cu aplicațiile deja existente pe platforma App Store, dacă le va cere creatorilor să schimbe titlul sau dacă le va accepta pe cele existente deja pe pagină.

În orice caz, această schimbare va avea consecințe pentru cei care lansează aplicații gratuite și încearcă să iasă în fața competitorilor care dețin produse similare. Deși Apple a descurajat în trecut aceste tactici din partea creatorilor de jocuri sau software-uri, menționând aceste lucruri în ghidul  de pe iTunes Connect, de această dată compania implementează măsuri clare.