Android ar putea depăși iOS prin vânzarea de aplicații
Anul 2017 va fi un an productiv pentru vânzările de aplicații, iar zvonurile susțin că veniturile Android vor crește semnificativ, depășindu-le, pentru prima oară, pe cele ale iOS.
Conform unor estimări realizate de App Annie, platforma App Store a celor de la Apple ar trebui să ajungă la un venit anual de 40 de miliarde de dolari. Asta înseamnă că aplicația ar reuși să-și depășească recordul stabilit anul trecut cu 6 miliarde de dolari. În schimb, Google Play ar reuși, pe cont propriu, să-și mărească veniturile, atingând o sumă de 21 de miliarde de dolari. Restul de bani ar veni din partea celorlalte magazine de aplicații care aparțin de Android- Amazon, Samsung și SlideMe, conform Digital Trends.
Dacă e să combinăm veniturile Google Play cu cele ale magazinelor secundare, acestea împreună ar putea depăși iOS-ul cu un miliard de dolari, susține același raport. Deși Google, pe cont propriu, ar putea să micșoreze distanța față de Apple în următorii cinci ani, App Annie susține că până în anul 2021, Google ar putea câștiga undeva la 42 de miliarde de dolari, în timp ce Apple 60 de miliarde de dolari. Această luptă de forțe va fi pierdută de Google pentru că multe dintre vânzări vor fi realizate de celelalte platforme Android.
Performanța Apple este impresionantă pentru că compania a reușit să aibă mai puține aplicații descărcate decât Google anul trecut, dar cu toate acestea veniturile sale au fost mult mai mari- 63 de miliarde, în timp ce Google a avut 29 de miliarde de dolari.
Acest lucru se poate datora clienților mai afluenți ai Apple, dar Android ar trebui să poată compensa prin faptul că domină piața la nivel internațional și reușește chiar să pună o bază solidă în țări precum India, Brazilia, Indonezia și China. Iar aceste piețe ar putea juca un rol major în creșterea economiei aplicației. Mai ales China care are un rol fruntaș pe piața descărcărilor de aplicații.
Aceleași rapoarte susțin că trendul s-ar putea să mai încetinească pe parcursul anilor, iar până în 2021, China va acoperi 41% din vânzările totale.
Până una-alta, dacă Android reușește să surclaseze iOS în acest an, aceștia vor putea să atragă mai multe investiții, iar acestea la rândul lor ar putea conduce la aplicații de o calitate mai bună și la mai multă inovație pentru platformă.