Google nu îi permite Samsung să vă scape de reclame pe mobil

de: Alexandru Puiu
04 02. 2016

Conform celui mai recent gest, cei de la Google se pare că nu sunt foarte fericiți când vine vorba de intențiile Samsung de a bloca reclamele online pe mobil.

În urmă cu câteva zile am anunțat că cei de la Samsung vor integra în browserul nativ de pe telefoanele companiei suportul pentru extensii create de terți. Acest gest era menit să faciliteze blocarea de reclame online prin utilizarea unor add-on-uri precum Adblock Plus pe desktop. Sistemul este foarte similar cu cel integrat de Apple în Safari pe iOS. Terminalele Apple nu blochează reclamele implicit în browserul nativ al companiei, dar puteți scăpa de ele prin instalarea de aplicații din AppStore care îndeplinesc această sarcină. Din păcate, cei de la Google nu sunt la fel de flexibili.

Luând în calcul profitul semnificativ pe care Google îl are din reclame online, un astfel de gest era previzibil într-o oarecare măsură, dar nimeni nu se aștepta să fie direcționat către Samsung, cel mai important partener al său. După ce Samsung și-a arătat suportul oficial pentru aplicația Adblock Fast, menită să prevină afișarea de reclame în browserul companiei pentru Android, Google a eliminat-o din Google Play.

Conform emailului trimis de către Google dezvoltatorilor Adblock Fast, gestul are legătură cu încălcarea regulilor destinate celor care publică aplicații în Google Play. ,,Am analizat Adblock Fast, com.rocketshipapps.adblockfast și am descoperit că încalcă secțiunea 4.4 din Developer Distribution Agrement. Această aplicație particulară a fost dezactivată pentru încălcarea politicii.” În cazul în care sunteți curioși ce este inclus în secțiunea 4.4, răspunsul este cât se poate de abstract și de general. ,,O aplicație nu interfera, modifica, strica sau accesa într-o manieră neautorizată dispozitive, servere, rețele și alte proprietăți sau servicii ale oricărei părți terțe, inclusiv dar nu limitat la utilizatori Android, Google sau orice operator de rețea.

Pragmatic vorbind, Adblock Fast încalcă respectiva regulă, dar având în vedere că folosea un API creat de Samsung și a fost publicată cu acordul sud coreenilor, gestul gigantului din Mountain View nu va trece neobservat.