„Bula albastră” se extinde: Facebook Messenger va avea roboți cu care poți să comunici

de: Andrada Bonea
13 04. 2016

Nu mai e de mult timp un secret faptul că Facebook lucrează la inteligențe artificiale. Acum, o nouă funcționalitate integrată în Facebook Messenger o confirmă.

Acum, platformele de business pot livra suport pentru clienți automat, ghidare de tip e-commerce, conținut și experiențe interactive prin roboți de chat. Oferind și mai multă utilitate prin imensul său ecosistem, Facebook ar putea amplifica loialitatea față de platforma sa de chat, care să poată concura la același nivel cu Kik, Line și Telegram, care au proprii roboți, potrivit Tech Crunch.

Știm din ianuarie că Facebook lucrează cu dezvoltatorii de roboți de chat, iar săptămâna trecută circulau zvonuri potrivit cărora programul se va numi „agents on Messenger”. De fapt, numele oficial e „bots on Messenger”, deci am fost pe aproape. Există dezvoltatori care au primit acces timpuriu la această nouă funcționalitate. De exemplu, 1-800 Flowers permite utilizatorilor să trimită flori unei persoane dragi doar prin menționarea numelui acesteia. Sau CNN ar putea trimite un set de știri care se potrivesc intereselot tale, sărind peste cele din afara lor.

Zuckerberg a explicat că, grație inteligenței artificiale și limbajului natural, combinat cu ajutorul uman, oamenii vor putea vorbi cu roboții Messenger la fel cum o fac cu prietenii lor. Aceștia pot oferi răspunsuri complexe, care includ imagini, linkuri și butoane call to action. Îi vei putea folosi pentru a face comenzi, rezervări la restaurant și nu numai. Deși Facebook Messenger nu permite plata prin cardul de credit direct în fereastra de chat, am putea să ne așteptăm la această actualizare la un moment dat.

Un nou buton de search deasupra Messenger va ajuta utilizatorii să descopere roboții. Pentru companiile care deja păstrează legătura cu clienții prin SMS, trecerea acestor mesaje în fereastra de Messenger va fi foarte ușoară, grație unui parteneriat cu Twilio. De asemenea, vei avea un buton de blocare deasupra conversației cu orice bot, ca să poți să îl reduci ușor la tăcere.

Sunt șanse mari ca roboții de chat să facă experiențele cu suportul pentru clienți mult mai rapide și ușoare, făcând interminabilele discuții la telefon inutile. Datorită lor, în loc să cauți ore întregi ceva ce ai vrea să cumperi, ai putea pur și simplu să trimiți criteriile, iar chatbotul îți va arăta exact obiectele relevante de cumpărat. Evident, platforma nu e caritate. Facebook va obține bani prin permisiunea de a trimite mesaje sponsorizate și reclame utilizatorilor cu care dezvoltatorii deja au comunicat.

De asemenea, Facebook nu e singura platformă cu chatbot, dar dat fiind faptul că Messenger are 900 de milioane de utilizatori, s-ar putea transforma în cea mai atrăgătoare.