Apple Watch distruge una dintre cele mai importante piețe ale Elveției

de: Bogdan Cristea
27 01. 2016

Apple Watch se pare că a avut un efect negativ asupra pieței de ceasuri din Elveția.

Apple Watch nu a avut același impact pe care l-au avut în trecut alte dispozitive ale companiei din Cupertino, precum iPhone sau iPad, însă popularitatea acestuia a fost suficient de mare pentru a-l ajuta să câștige aproximativ 50% din piața ceasurilor inteligente, conform unei companii care se ocupă cu studiile de piață.

Însă nu doar producătorii de ceasuri inteligente au avut de suferit. ci și cei de modele tradiționale de lux. Ne referim, în special, la cei din Elveția. În țara cantoanelor a fost înregistrată în anul 2015 o scădere cu 3,3% a numărului total de ceasuri livrate față de anul trecut. Bloomberg menționează că în 2014, creșterea a fost de 1,9%. Impactul pe care Apple Watch l-a avut asupra clienților i-a determinat pe unii producători, precum Tag Heuer, să încheie parteneriate cu giganți din sectorul IT pentru a lansa propriile smartwatch-uri.

Desigur, nu doar ceasul inteligent produs de Apple este de vină pentru situația actuală. Numărul scăzut de clienți asiatici, atacurile teroriste din ultimul an și situația financiară din China sunt doar câțiva dintre numeroșii factori care au influențat piața.

Apple Watch este disponibil în două versiuni: de 38 și 42mm, primul având un ecran de 1,32 inci, pe când la al doilea ajunge la 1,5 inci. Rezoluțiile fluctuează puțin, fiind de 340×270 pixeli pe primul și de 390×312 pixeli pe cel de-al doilea. Există modemuri WiFi și Bluetooth 4.0 fiecare dintre ele, microfon și difuzor încorporate și ambele folosesc un procesor S1 dezvoltat de Apple.