Yahoo v-ar putea bloca accesul la mail dacă blocați reclamele

de: Alexandru Puiu
22 11. 2015

Spre surprinderea unui număr semnificativ de internauți care au încercat să-ți acceseze căsuța de postă electronică fără succes, Yahoo a decis contrariul. 

Cei de la Yahoo au unul dintre cele mai vechi servicii de email de pe mapamond. Yahoo Mail este gratuit, cu condiția să acceptați vizionarea câtorva reclame în partea dreaptă a paginii web. Doriți să blocați afișarea respectivelor reclame? Yahoo s-ar putea să vă dedepăsească într-un mod destul de agresiv. Mesajul de eroare cât se poate de clar a fost întâmpinat de mai mulți utilizatori, indiferent dacă foloseascu Firefox sau Chrome, atâta timp cât aveau activ Adblock Plus.

Captura de mai sus, cu mesajul ,,Disable Ad Blocker to continue using Yahoo Mail.” este cât se poate de concludentă. Din acest moment, cât timp veți folosi un utilitar care încearcă blocarea sau ascunderea reclamelor online, veți fi penalizați. Metoda? Eliminarea accesului la contul vostru de email, atâta timp extensia instalată este activă.

Prima sesizare pe marginea acestei probleme a venit de la Andrei Herasimchuk, fost director de design de produs la Yahoo și fost director de design la Twitter. Acesta a început să se descarce pe Twitter înainte să își dea seama cât de răspândită este problema sesizată. Partea interesantă a ecuației este că Yahoo nu este nici pe departe prima instituție online care să implementeze astfel de practici. Publicația The Washington Post a dat startul acestui trend.

Deși întregul eveniment este destul de frustrant, mai ales dacă depindeți de acces la email și poate nu aveți drepturi suficiente pe sistem pentru a dezactiva Adblock Plus, oficialii Yahoo au venit în față cu o declarație. ,,La Yahoo, dezvoltăm în permanență și testăm noi experiențe pentru produse. Acest test în particular este unul pe care îl facem pe un număr mic de utilizatori de Yahoo Mail din SUA.

În altă ordine de idei, ar fi bine să fiți un pic mai ponderat când vine vorba de actualizarea și activarea sistemului vostru anti-reclame, indiferent dacă este implementat în browser-ul vostru preferat sau în interiorul unei aplicații terțe.