Reclamele pe Steam s-ar putea să nu vină niciodată

de: Alexandru Puiu
20 10. 2015

Unul dintre cele mai profitabile magazine virtuale la ora actuală, Steam s-ar putea să nu introducă niciodată reclame în interfață.

Cu cât ajunge să aibă un număr mai mare de utilizatori online, cu atât devine mai probabil ca un serviciu să integreze reclame sau măcar să caute alte metode prin care să devină și proiftabil pentru compania din spate. Plecând de la această premisă, foarte mulți s-au întrebat dacă cei de la Valve vor schimba modul în care gamerii se bucură de Steam. Din fericire, dacă v-ați făcut vreodată griji pe marginea acestui subiect, ați făcut-o degeaba.

Cei de la Valve tocmai au confirmat în mod oficial, pentru GameSpot, că nu vom vedea reclame pe Steam, cel puțin nu prea curând. Erik Johnson de la Valve a afirmat că beneficiile pe termen scurt ale unei astfel de practici, se transpun într-o decizie proastă pentru business pe termen lung. ,,Nu vedem nici un caz în care astfel de practici să fie o valoare adăugată pentru utilizator, așa că nu am face-o. De asemenea, nu cred nici că ele funcționează vreodată. Pentru a o duce un pas mai departe, nu cred că cineva cumpără Doritos ca rezultat a așa ceva.”

Deși tonul argumentelor lui Johnson a fost destul de agresiv, rezultatul pentru utilizatori este unul cât se poate de benefic. În definitiv, este în permanență îmbucurător să afli că un serviciu online cu vechime și milioane de utilizatori nu va fi bombardat cu reclame. În altă ordine de idei, Valve face bani mulți din Steam și va continua să o facă, în aceeași manieră în care Apple face bani din AppStore.

După cum a spus și oficialul celor de la Valve, vânzarea de reclamă online, degeaba faciltează câștigarea de bani pe termen scurt, dacă alienează utilizatorii printr-o valoare adăugată negativă pe termen lung.