Planul Google de a mări viteza internetului pe mobil

de: Ștefan Neculai
09 10. 2015

Cei de la Google au pornit o misiune pentru a face ca site-urile de pe mobil să se încarce mai repede, iar astăzi anunță inițiativa Pagini Mobile Accelerate (AMP) pentru a-și realiza scopul.

Lucrând cu mai mulți editori și companii de tehnologie, Google dorește să facă site-urile de pe mobil să fie mai rapide și compatibile cu o gamă largă de dispozitive. Pentru asta, compania dezvoltă un nou format HTML pe care creatorii de pagini de internet să-l folosească pentru a-și publica conținutul, conform The Next Web.

Potrivit Google, oricine se poate folosi de acest nou format, iar companii precum Twitter, Pinterest, WordPress și Linkedin deja s-au alăturat inițiativei. Oficialii Google declară că își doresc ca paginile web cu un conținut vast de videoclipuri, animații și artă grafică să poată fi afișat alături de reclame inteligente, care să se încarce instant.

Inițiativa celor de la Google oferă o soluție alternativă atât pentru Articolele Instant de la Facebook, cât și pentru sistemul de blocare al reclamelor pentru iOS 9 de la Apple. La fel ca Google, ambele companii susțin că doresc să transforme experiența mobilă a utilizatorilor într-una rapidă. Cu toate astea, satisfacția utilizatorilor nu este singurul scop al giganților tehnologiei. Aceștia se luptă pentru audiența care le aduce venituri.

Pentru moment, nu este foarte clar dacă Google va oferi prioritate în motorul său de căutare site-urilor ce vor utiliza noul format HTML, dar dezvoltatorii sunt liberi să-l folosească pentru aplicațiile lor. Formatul suportă conținut bogat precum imagini și videoclipuri, precum și o arie largă de formate pentru reclame.

Pentru utilizatori, asta ar însemna că vor avea parte de o experiență mai plăcută în timp ce folosesc internetul de pe mobil, deoarece nu se vor mai lovi de reclame uriașe pe care nu le pot evita, concepute pentru variantele desktop ale site-urilor. Pentru moment, Google speră să o ia înainte celor de la Facebook și Apple și să păstreze conținutul pe web.