23 sept. 2015 | 12:20

Încă un pas spre o presă „socială”: articolele se publică direct pe Facebook

ACTUALITATE
Încă un pas spre o presă

Intențiile celor de la Facebook de a include conținutul publicațiilor direct pe site-ul său sunt cunoscute de ceva vreme. După o lungă așteptare, rețeaua socială a lansat Instant Articles, care promite o experiență inedită.

Acum, se pare că publicațiile pot afișa material în Instant Articles direct în Facebook, dintr-un sistem de administrare a conținutului (CMS) preferat. Cu alte cuvinte, fără a ieși din WordPress, poți introduce conținut în Instant Articles. „Publicațiile ne-au spus în mod clar că vor un singur instrument pentru a publica articole care să fie accesibile cititorilor. Din acest motiv, Instant Articles suportă publicarea direct din sistemul folosit, fără complicațiile introducerii în altul. Atunci când utilizatorii încep să folosească Instant Articles, furnizează un feed RSS al articolelor către Facebook, într-un format pe care majoritatea sistemelor deja îl suportă. Odată ce acest RSS este setat, Instant Articles încarcă cel mai nou conținut în mod constant. De asemenea, și corecțiile și actualizările sunt memorate instantaneu”, scrie TR Vishwanath.

Ideea din spatele Instant Articles, dincolo de înglobarea de cât mai mult conținut în Facebook, e să facă cititul știrilor o experiență mult mai rapidă și interactivă. Poate dura până la opt secunde să încarci o știre sau un simplu articol distribuit pur și simplu pe wall. Instant Articles are scopul de a schimba acest lucru, potrivit celor de la The

În articole, publicațiile au dreptul de include, printre altele, logo-ul, alături de informații despre autorii materialului și link-uri către paginile de Facebook ale acestora și ale companiei, poze la rezoluții foarte mari și hărți interactive. Cât despre partea financiară, partenerii Facebook au mai mult opțiuni. Aceștia pot accepta ca Facebook să vândă reclame în interiorul articolelor, împărțind veniturile sau pot vinde ei singuri reclamele, păstrând astfel toți banii.

De asemenea, s-a menționat foarte clar faptul că noul algoritm nu va promova aceste materiale în defavoarea celor care nu iau încă parte în programul Instant Articles. Acest program ar putea avea, însă, două tăișuri. După cum scrie Verge, partenerii ar putea deveni dependenți de veniturile din Instant Articles, iar Facebook ar putea să păstreze o parte din ce în ce mai mare din venituri. Pentru moment, însă, Instant Articles este pentru cei mai mulți o ocazie importantă de a ușura accesul utilizatorilor la conținutul preferat.