Pentru o nouă sursă de venit, Google Play vă serveşte reclame la căutare

de: Alexandru Puiu
27 02. 2015

Din motive clare care au o legătură cu o sursă semnificativă de venit, de acum înainte  vă va servi reclame printre rezultatele la căutare.

O sursă importantă de venit pentru constă în afişarea de reclame tangenţial legate cu termenii voştri atunci când căutaţi ceva online folosind browserul preferat. Pentru simplul fapt că respectiva reţetă funcţionează deja de câţiva ani, gigantul american s-a decis să o aplice şi pe Google Play Store.

Tocmai pentru că reclamele prin AdSense sunt răsfirate pe întreg internetul, era doar o chestiune de timp până când respectivul motor comercial se va extinde şi în colţuri ale căutărilor online în care face mai mult rău decât bine. Inevitabilul s-a întâmplat zilele trecute printr-un update adus magazinului virtual Google Play Store.

Începând cu săptămânile următoare, pe Google Play, în contradicţie cu Apple AppStore sau Windows Phone Store, vă vor fi afişate în primul rând reclame atunci când căutaţi o anumită aplicaţie. În prima parte, va fi vorba doar de un grup cheie de companii cheie care vor fi îndreptăţite să vă împingă reclame, companii care reprezintă deja o sursă importantă de venit pentru gigantul din Mountain View.

Dacă nu veţi fi foarte pricepuţi într-ale online-ului, după această schimbare, sunt şanse foarte mari să confundaţi rezultatele sponsorizate cu cele dorite. În captura de ecran de mai jos, marcajul portocaliu cu textul Ad la interior este singura dovadă că aceea este o reclamă, în loc de un rezultat organic relevant la căutare.

În prima etapă a implementării acestui nou program, Google va selecta un număr limitat de utilizatori pentru a-l pune în aplicare.