Google schimbă regulile pentru extensiile de Chrome. Cum va trebui să le instalezi
În situaţiile în care vreţi să amplificaţi un pic funcţionalitatea popularului Chrome, de acum înainte veţi fi limitaţi doar la extensii din Chrome Web Store.
Este doar o chestiune de timp până veţi realiza că una sau mai multe extensii de Google Chrome sau Mozilla Firefox vă fac viaţa mai uşoară. Din păcate, aceleaşi mici extensii au devenit modul ideal de propagare a noilor forme de adware şi malware. Dacă sunteţi bombardaţi cu reclame pe o pagină web care, până ieri, era ,,curată”, primul punct în diagnosticarea problemei este butonul Settings, cu trei liniuţe din dreapta sus. De acolo, accesaţi More Tools şi Extensions pentru a fi siguri că recunoaşteţi toate extensiile pe care le vedeţi instalate. Dacă a scăpat vreuna necunoscută, faceţi click pe ea şi ştergeţi-o sau dezactivaţi-o.
Pentru a preveni măcar parţial instalarea de cod maliţios şi modificarea motorului de căutare implicit de către diverse pagini web, cei de la Google au decis să ia o decizie radicală. Astfel, încă de anul trecut, orice extensie trebuia să provină din Chrome Web Store pentru a putea fi instalată în varianta oficială de Chrome pentru Windows. De acum, aceeaşi practică se va aplica şi pe canalul versiunilor beta de Chrome şi Chromium, iar începând din luna iulie, sistemul se va aplica şi în cazul utilizatorilor de Mac OS X ca folosesc browserul Google pentru a naviga pe internet.
Decizia descrisă mai sus a venit după ce s-a observat o scădere cu 75% a cererilor de suport din partea internauţilor care făceau eforturi să dezinstaleze extensii necunoscute. Având în vedere că această scădere a fost vizibilă după utilizatorii versiunilor oficiale de Chrome nu mai puteau fi asaltaţi de către orice pagină web care dorea instalarea de extensii, devenise evident că noua metodologie trebuia aplicată la scară largă.