Google te scapă de reclame dacă plătești

de: Alexandru Puiu
30 07. 2015

Prin programul Google Contributor, gigantul din Mountain View te scapă de reclame pe site-urile preferate dacă plăteşti o taxă lunară.

În 2015 nu ar trebui să mai reprezinte o surpriză pentru nimeni faptul că Google face cea mai mare parte a profitului său din reclame. Acestea sunt personalizate în funcţie de căutările pe care le-aţi făcut în ultima perioadă sau de website-urile pe care le-aţi accesat şi apar în fiecare colţ al internetului. Un lucru este însă sigur, e aproape imposibil să scăpaţi de ele.

Din fericire, pentru a vă face viaţa mai uşoară, compania americană a introdus în urmă cu câteva luni un program beta intitulat Google Contributor. Acum, respectivul proiect a ieşit din beta, dar momentan este disponibil doar pentru internauţii din Statele Unite. În practică, acest detaliu este mai puţin relevant, în parte pentru că puteţi trecere peste restricţia geografică şi pentru că este doar o chestiune de timp până când Google va implementa acelaşi proiect şi de această parte a oceanului.

Ideea de bază este simplă. Dacă vă înscrieţi în Google Contributor şi vă angajaţi să plătiţi o taxă lunară, pe site-urile voastre preferate, predeterminate din panoul de control al contului vostru Google, nu veţi mai întâmpina reclame. Ca să înţelegeţi de ce valori financiare este vorba, cu 2 dolari veţi avea între 5 şi 15 procente mai puţine reclame, cu 5 dolari procentul de reclame scade cu 15-25%, iar cu 10 dolari aveţi între 25 – 50% mai puţine şanse să vedeţi reclame pe paginile voastre web favorite.

Prin acest sistem, compania lui Larry Page permite doritorilor să-şi finanţeze într-un mod alternativ o experienţa online fără reclame. Practic, în continuare creatorii de reclame împreună cu Google vor genera bani, dar voi veţi finanţa acel proces fără să le mai vedeţi.