14 oct. 2013 | 09:00

Google se joaca iar cu intimitatea utilizatorilor, pentru reclame

ACTUALITATE
Google se joaca iar cu intimitatea utilizatorilor, pentru reclame

Se prefigureaza un nou scandal pe marginea schimbarilor din termeni si conditii, referitor la intimitatea utilizatorilor. Compania a inceput de mult sa adune un istoric in acest sens.

google ads terms and conditions schimbari reguli

Incepand cu data de 11 noiembrie, vor schimba termenii si conditiile de utilizare pentru serviciile companiei. Pentru ca era imposibil ca schimbarile sa vina in intampinarea utilizatorilor din ce in ce mai paranoici vizavi de intimitate, se pare ca iar vom avea parte de un nou experiment social neplacut.

In cateva saptamani, va veti vedea fata folosita pentru reclame la diverse servicii sau produse, asa daca nu veti avea niste setari agresive de securitate legate de ceea ce partajati pe Google Plus cu contactele si prietenii vostri. Mai precis, toti prietenii vostri vor afla ca intr-o seara ati pus printre brand-urile pe care le urmariti un producator de vodka sau un website cu un CV foarte indecent. Formatul secventelor de promovare va fi unul foarte agresiv si va include imagini si cateva cuvinte ale voastre. Sunt sanse infime ca ceva sa se mai schimbe si in bine, nu doar in rau, referitor la intimitatea utilizatorilor de Google Plus.

In cazul in care va aflati deja printre cei care sunt complet impotriva folosirii fetei lor intr-un mod atat de ostentativ pentru reclame, puteti tine cont de solutia gasita de multi utilizatori Google+: isi pun cu totii fata lui Eric Schmidt la profil. Pe sistemul propagarii, in scurt timp aceeasi fata va aparea in toate anunturile de acest tip nou afisate pe Google.

Personal, nu-mi vine sa cred ce se intampla vizavi de intimitatea utilizatorilor.

In teorie, Facebook face ceva similar. Din cand in cand, in Newsfeed daca un prieten a dat like la pagina unei companii sau institutii, veti vedea acel eveniment evidentiat, in speranta ca va va motiva sa dati si voi like. Diferenta majora intre cele doua circumstante este ca o reclama pe Facebook va ramane pe Facebook, in timp ce o reclama pe un serviciu Google va fi afisata in fiecare colt al internetului, insotita de poza voastra de profil.

Aveti cont pe Google Plus?

schimbari reguli google plus eric schmidt

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele