Google promite pedepse aspre pentru cei care înșală sistemul

de: Alexandru Puiu
03 11. 2015

În cazul în care v-ați gândit vreodată că veți putea înșela criteriile folosite de Google la sortarea rezultatelor, ar fi bine să renunțați la gândurile necurate.

În contextul în care din ce în ce mai puțini dintre noi scriu adrese web și s-au obișnuit să caute pe Google, este evident că majoritatea traficului online vine din această sursă. Tocmai din acest motiv, dacă ajungi mai sus în rezultate pe anumite cuvinte cheie, beneficiile sunt semnificative, businessul tău devenind subit mai profitabil. Secretul este să nu încerci să înșeli sistemul, deoarece gigantul din Mountain View nu este foarte tolerant.

De asemenea, printr-un comunicat recent al Google se insistă pe penalizarea circumstanțelor în care un click pe un rezultat din motorul de căutare nu te direcționează pe pagina la care te aștepți, ducându-te în schimb pe pagina principală a respectivului website sau, mai grav, la o reclamă. Există mai multe situații în care un astfel de comportament al unei pagini web nu este intenționat, din păcate, celor de la Google nu le pasă cine este vinovat, ci doar cum să prevină acest comportament. Soluția găsită este simplă și eficientă. Este vorba de un avertisment public adresat atât companiilor mari și agențiilor de publicitate, cât și micilor întreprinzători.

Referindu-se mai ales la căutările pe mobile, deoarece acolo s-a înregistrat cea mai mare creștere în ultimii ani, cei de la Google au detaliat urmările unui comportament neadecvat. ,,Asigurați-vă că utilizatorii voștri de mobil nu sunt redirecționați mișelește către conținut irelevant atunci când dau click pe site-ul vostru în rezultate. Uneori poate fi o încălcare a termenilor definiți în Google Webmaster și e ceva asupra căruia acționăm manual.” Și acum urmează partea agresivă. ,,Pentru a asigura rezultate de calitate pentru utilizatorii noștri, echipa Google Search Quality poate acționa asupra unor astfel de site-uri, inclusiv prin eliminarea URL-urilor din index-ul nostru.

Singurul sfat preventiv pe care îl oferă cei de la Google deținătorilor de website-uri constă în accesarea la intervale regulate de timp, a propriului website, din rezultatele Google la căutare.