Gadgeturi de miliarde pentru Microsoft: Surface Pro 3 și telefoanele ieftine Lumia
Sunt momente în care companiile își anunță rezultatele financiare. Nu e nimic interesant la niște cifre, dar e interesant de văzut cât de bine primite sunt anumite produse ale companiilor. Microsoft a comunicat rezultaltele sale și Surface devine o divizie cu un succes însemnat.
Că Microsoft face miliarde cu produsele sale, mai ales cele software, nu este o surpriză. De anul trecut a înglobat în activele sale și divizia Nokia pentru dispozitive mobile, iar acum și-a prezentat rezultatele financiare pentru ultimele trei luni din 2014. Ceea ce ne interesează sunt telefoanele mobile Lumia și tabletele Surface.
Înainte de finalul anului trecut, Surface Pro 3 era deja de peste șase luni pe piață. Astfel, a adus venituri de 1,1 miliarde de dolari în creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului precedent. După ce Surface RT s-a dovedit un eșec, prin faptul că oamenii n-au dorit această tabletă, Surface Pro în primele trei luni pe piață a dus la o creștere a vânzărilor în această divizie cu 127%. Surface Pro 3 este, sub multe aspecte, un produs care concurează direct cu Macbook Air (nu vine însă cu tastatură inclusă în preț).
Dispozitivele mobile, cloud și gaming
Trecând la telefoane, divizia Lumia a vândut 10,5 milioane de unități, dar cele mai multe sunt din gama entry-level, acolo unde Microsoft a fost activă și a lansat tot felul de versiuni, ultima fiind Lumia 435. Totuși, de la an la an au crescut vânzările cu 28% și veniturile au venit la 2,3 miliarde de dolari. Anul 2015 va fi însă cel mai important, deoarece Lumia este divizia Microsoft, vor fi lansate primele telefoane cu Windows 10 și discutăm de a treia etapă în viața acestei platforme: după WP7 și WP8.
Microsoft a mai vândut și 6,6 milioane de console Xbox One, iar veniturile din publicitate prin Bing au crescut cu 23%, având o cotă de piață de 19,7% în Statele Unite ale Americii. În alte țări nu se descurcă la fel de bine. Per total, divizia Dispozitive și Consumator are 12,9 miliarde de dolari venituri, în creștere cu 8%.
Când vine vorba de cloud și divizia Commercial, Microsoft a înregistrat o creștere de 5% și venituri de 13,3 miliarde de dolari. A crescut pe zona de cloud, cu Office 365 și Azure, dar și în zona de servere și produe pentru acestea. În egală măsură și aici este important anul 2015, trecând la Windows 10, la Office pentru dispozitive touch și o mai bună integrare în cloud a serviciilor sale.
Rezultatele financiare complete sunt pe site-ul Microsoft.