Firefox OS vrea să trăiască printre ”regi”. Noua strategie a companiei

de: Octavian Palade
24 05. 2015

Piața de smartphone-uri este controlată de iOS și Android, sisteme precum Windows Phone și BB10 reușind să prindă numai frânturi.

Platformele experimentale, precum Sailfish sau Firefox OS nu par să aibă nicio șansă, mai ales dacă nu ies pe ”front” cu terminale care să atragă atenția.

Cei de la Mozilla, creatorii sistemului Firefox OS, par să fi înțeles acest lucru, chiar dacă a trecut ceva timp de la lansare.

Până acum, telefoanele cu Firefox OS au fost îndreptate către cei care căutau smartphone-uri ieftine, fără să aibă nevoie de cine știe ce performanțe. Compania a decis să adopte o nouă, menită să îi atragă pe utilizatorii care caută o experiență desăvârșită, nu un preț modest.

Pe lângă faptul că am putea vedea o serie de telefoane vârf-de-gamă care rulează Firefox OS, compania ar putea deschide sistemul (bazat pe aplicații web, ca în cazul Chrome OS) către aplicațiile de Android, lucru care l-ar face mult mai atrăgător.

 

Experiența actuală oferită de Firefox OS nu este foarte atrăgătoare. Sistemul este lent, în ciuda unui design plăcut, iar asta se datorează hardware-ului prost pe care a fost prezentat până acum. În plus, lipsa accesului la aplicații precum Instagram este un mare dezavantaj, și rămâne de văzut cum plănuiește Mozilla să rezolve aceste probleme.