De ce funcția de blocare a reclamelor de pe iOS 9 e bună și rea în același timp

de: Andrada Bonea
08 09. 2015

Noua versiune de iOS, care va fi valabilă oficial luna aceasta, vine cu o serie de surprize, atât pentru iPhone, cât și pentru iPad. În afară de multitasking și îmbunătățirea experienței de căutare, funcția de blocare a reclamelor e una dintre cele mai mari și plăcute surprize.

Programele care blochează reclamele, în timp ce navighezi pe Internet, nu sunt o noutate, dar este o noutate pentru Apple să introducă suportul pentru ele în Safari pentru iOS. Vestea vine la mai puțin de o lună după ce Adblock și-a lansat propriul browser ca să navighezi fără să fii enervat de reclame.

Este evident de ce utilizatorii vor fi încântați de această funcție. Webul pentru telefon e plin de reclame care te distrag, iar cele mai enervante sunt cele care te trimit automat în alt site. În plus, pot avea și implicații negative pentru telefonul și intimitatea ta. Pentru creatorii de conținut, totuși, această funcție nu e la fel de îmbucurătoare.

Din nou, motivul e mai mult decât clar. Majoritatea site-urilor depind financiar de reclame, iar dacă acestea nu ajung la utilizatori, principala consecință ar fi scăderea considerabilă a veniturilor. Dacă o astfel de aplicație îți face, totuși, cu ochiul, iată tot ce ar trebui să știi despre ea.

Vei avea nevoie de o aplicație terță

În primul rând, Apple nu a adăugat posibilitatea de a bloca reclamele direct în iOS, ci vei fi nevoit să apelezi o aplicație terță, căreia va trebui să îi permiți funcționarea din panoul de setări iOS. Va trebui să intri în Setări, apoi să selectezi Safari și să apeși pe Content Blockers. Odată ce ai ajuns acolo, activarea aplicației se va face prin apăsarea butonului de On. Fiecare aplicație va avea propria metodă de blocare a conținutului și propriul proces de aplicare a acestori setări.

Un avantaj considerabil va fi creșterea vitezei de navigare, reclamele încărcând conținutul. De asemenea, în cazul în care nu ești conectat la o rețea Wi-Fi, datele tale mobile ar putea să aibă mult de suferit din cauza conținutului promoțional. Blocarea unei părți din conținut implică, totodată, să scazi din timpul necesar și resursele necesare încărcării unei pagini web, ceea ce înseamnă mai puțină baterie consumată.

Intimitatea ta ar primi un bonus de protecție

Ești mult mai în siguranță și în ceea ce privește intimitatea, pentru că reclamele păstrează evidența oricărei mișcări pe care o faci pe Internet, îți monitorizează căutările și paginile pe care le vizitezi. Întocmai, faptul că ești bombardat cu reclame care coincid cu căutările tale nu e un mit. E un mod prin care browserul tău îți invadează mintea și știm că nu îți place asta.

O aplicație precum Blockr, de exemplu, îți permite să oprești butoanele de sharing pentru site-urile pe care le vizitezi. Acest lucru înseamnă că Facebook și alte platforme vor ști mai puține despre tine, iar, implicit, reclamele pe care le-ai primi nu ar mai fi atât de personalizate.

Cei de la Yahoo! Tech scriu că odată ce această funcție este disponibilă, oamenii o vor adopta și o vor folosi. Chiar dacă nu ai neapărat nevoie de ea pe MacBook, pe iPad sau pe iPhone ar putea fi binevenită. În ceea ce privește veniturile creatorilor de conținut, sunt șanse slabe ca oamenii să se gândească la afectarea site-urilor preferate mai mult decât se gândesc la propria bunăstare, deși poate ar trebui.