Cât valorezi pentru Facebook? Ultimele cifre arată că face o avere pe dispozitive mobile
Facebook și-a prezentat cele mai noi rezultate financiare, dar nu câți bani a câștigat e relevant, ci cât de mulți utilizatori intră pe rețeaua socială doar de pe mobil.
Facebook e cea mai mare rețea socială și potrivit ultimelor cifre are aproximativ 1,4 miliarde de utilizatori lunar dintre care 890 de milioane intră zilnic. Din tot acest număr, 1,2 miliarde accesează rețeaua socială într-o lună de pe telefonul mobil – Android, Windows Phone, iOS și telefoane mai slabe. Iar cea mai importantă cifră este aceasta: 526 de milioane de oameni accesează Facebook doar de pe telefon.
Compania nu deține însă doar o rețea socială, ci din 2012 și 2014 are și două produse importante, adică Instagram, respectiv WhatsApp. Instagram are lunar 300 de milioane de utilizatori, iar WhatsApp a ajuns la 700 de milioane de utilizatori. Alte aplicații prin care ai acces la produsele Facebook sunt Groups, Pages și Messenger, cea din urmă fiind subiectul unei isterii anul trecut, când compania a forțat utilizatorii să migreze spre aceasta.
Și pentru că Facebook merge atât de bine pe mobile, veniturile de pe astfel de dispozitive au crescut până la 2,48 miliarde de dolari, reprezentând 69% din veniturile totale. Da, toate acele reclame pe care le-ai tot văzut în News Feed au făcut ca acțiunile Facebook să stea foarte bine pe bursă și conturile bancare să fie pline.
Cât valorezi pentru Facebook? e una dintre întrebările pe care utilizatorii și le mai pun din când în când. Dacă locuiești în Europa, ai un preț „pe capul tău“ de 3,45 de dolari, în SUA și Canada ajunge prețul la 9 dolari și în Asia – Pacific valoarea ajunge la 0,94 de dolari. Și pentru că Facebook se vrea un rival și pentru YouTube, oamenii se uită la circa trei miliarde de videoclipuri zilnic, față de septembrie când cifra era la un miliard, potrivit Quartz.
Dacă te întrebai când va face bani Facebook de pe urma pozelor tale de pe Instagram și a sextingului de pe WhatsApp și Messenger, deocamdată nu e cazul, scrie USA Today. Mark Zuckerberg le-a spus investitorilor că nu va încerca, deocamdată, să facă bani de pe urma acestor aplicații, ci așteaptă să mai crească. WhatsApp a costat aproape 19 de miliarde de dolari, cash și în acțiuni, iar Instagram aproape un miliard, tot cash și acțiuni. Messenger e produs propriu al Facebook.