Vânzări Microsoft: Se laudă cu hardware, dar se duce în jos pe software

de: Alexandru Puiu
24 01. 2014

Deşi continuă să aibă probleme când vine vorba de vânzarea de software, că o duce din ce în ce mai bine la vânzări hardware.

Cu toate că nu s-a terminat căutarea unui nou CEO Microsoft, din fericire, gigantul din Redmond ajunge în ştiri şi din alte motive decât căutarea unui înlocuitor pentru Ballmer.

Pe ultimul trimestru, Microsoft a reuşit să împingă către magazinele de retail nu mai puţin de 3,9 milioane de console Xbox One. În Statele Unite chiar a depăşit vânzările PlayStation 4, în luna decembrie. Pentru că XBOX 360 nu a murit, doar a devenit subit mai accesibilă, 3,5 milioane de astfel de console au fost de asemenea livrate în ultimele trei luni.

Divizia responsabilă de vânzări Microsoft Surface începe de asemenea să înregistreze rezultate care sunt de luat în seamă. Dacă în trimestrul anterior se înregistrau vânzări de 400 de milioane de dolari pentru Surface, acum, respectiva valoare a sărit până la 893 de milioane de dolari. Dacă punem în perspectivă şi faptul că vânzările de acum două trimestre erau cu 47% mai mici decât cele 400 de milioane, începe să devină evident că tableta companiei nu mai este un subiect „tabu” la capitolul vânzări Microsoft.

Problemele majore întâmpinate la această oră de Microsoft, creatorul sistemului de operare Windows, vizează zona de software. Prea puţini utilizatori investesc în Windows 8 şi , motiv pentru care profitul a scăzut radical în această divizie. Momentan, Bing mai înfăţişează o veste bună pentru gigantul din Redmond, deoarece a început să devină un pic mai popular în ultima perioadă. În Statele Unite, de exemplu, asigură deja 18,2 procente din totalul căutărilor online.