Studiu: Smartwatch-urile devin plictisitoare în câteva luni

de: Alexandru Puiu
20 02. 2014

Deşi la această oră cei mai mulţi dintre pasionaţii de gadgeturi vor să-şi completeze colecţia cu , un studiu confirmă că se vor plictisi.

În ultimul an, tot mai mulţi producători de gadgetui au intrat în cursa pentru . Aparent, asta e ceea ce ne dorim. Cu toţii suntem curioşi de posibilul iWatch şi aşteptăm cu entuziasm să vedem ce va reuşi să facă Samsung cu a doua generaţie de Galaxy Gear.

Din păcate, un studiu recent confirmă că pasiunea pentru astfel de aparate este trecătoare. Realizat de Endeavour Partners, acesta confirmă că nu mai puţin de jumătate dintre americanii care au deţinut un smartwatch sau o brăţară pentru monitorizarea efortului nu o mai folosesc.

O treime dintre cei care au deţinut un astfel de gadget au renunţat după şase luni să îl mai poarte. Pentru că nişte concluzii erau inevitabile, realizatorii studiului au afirmat că produsele şi serviciile care incorporează funcţii utile, dar nu reuşesc să aibă un impact semnificativ asupra vieţii utilizatorilor, ajung să fie eşecuri. Aceeaşi finalitate este destinată dispozitivelor pentru monitorizarea parametrilor efortului fizic care nu stimulează realizarea regulată de efort. Este simplu, cu toţii renunţăm să utilizăm un gadget purtabil care nu ne face viaţa mai bună şi nici nu ne inspiră să aduce schimbări pozitive stilului nostru de viaţă.

Rezultatele descrise mai sus mi se par cât se poate de logice şi previzibile. În definitiv, majoritatea smartwatch-urilor nu fac decât să afişeze ora exactă, să ne ofere notificări preluate de pe telefon şi, eventual, să ne informeze cu privire la câţiva parametri ce ţin de sănătate. Dacă ne aşteptăm ca un astfel de aparat să ne revoluţioneze stilul de viaţă, să ne facă mai eficienţi sau mai activi, ne înşelăm amarnic. Din acelaşi motiv, este foarte probabil să facem investiţii semnificative în nişte dispozitive ce se vor transforma în bibelouri scumpe într-un maxim de şase luni.