Pentru prima oară, au scăzut achiziţiile de muzică în format digital

de: Alexandru Puiu
06 01. 2014

Deşi pare incredibil, la nivel global nu se mai cumpără la fel de multă muzică în format digital, ca în anii trecuţi. De fapt, nu prea se mai cumpără nici un fel de muzică… punct.

 

 

Încă de la apariţia în 2003, popularul magazin virtual a reprezentat o explozie la capitolul vânzări care în fiecare an căpăta noi proporţii. 2013 se pare că nu s-a mai aliniat aceluiaşi trend de până acum.

După ce au scăzut vânzările de viniluri, casete audio şi CD-uri, 2013 se pare că va intra în istorie care fiind anul în care cei mai mulţi dintre noi au început să cumpere din ce în ce mai puţin muzică în format digital. Raportul care confirmă această direcţie vine de la cei de la Billboard, o instituţie foarte importantă când vine vorba de muzică.

La capitolul vânzări individuale de melodii, în scădere cu 5,7 procente faţă de 2012, anul trecut au fost achiziţionate 1,26 miliarde de piese. Din diverse motive, vânzările de albume întregi nu au suferit o scădere la fel de radicală, rezumându-se la doar 0,1 procente faţă de anul anterior.

Chiar dacă la prima vedere aţi fi tentaţi să credeţi că motivul principal pentru această discrepanţă este dat de piraterie, v-aţi înşela. În realitate, omniprezenta conexiunilor de internet şi a dispozitivelor capabile de streaming a dat naştere unui nou trend.

Se pare că intrăm cu viteză într-un secol în care posturile de radio personalizate şi serviciile care vă oferă acces la librării virtuale nelimitate de muzică vor fi la putere. Cu servicii precum Spotify, sau Deezer, care necesită un abonament infim şi îţi oferă acces la aproape orice album lansat vreodată, este din ce în ce mai greu să fii motivat să cumperi muzică, chiar și muzică în format digital. Oare acest trend se manifestă și în România precum în Occident?