Microsoft a decis să taxeze mai mult dezvoltatorii de aplicaţii

de: Alexandru Puiu
23 11. 2014

Din preţul fiecărei aplicaţii pe care o are în magazinele sale virtuale, a decis zilele trecute să ia mai mulţi bani pentru serviciile de găzduire.

În urmă cu câţiva ani, când Microsoft încerca să atragă un număr foarte mare de dezvoltatori în curtea sa, practica nişte costuri foarte mici de găzduire şi promovare a aplicaţiilor din Windows Store şi .

Dacă nu era evident, respectivele practici au continuat doar până când gigantul din Redmond a decis că are suficient de mult aplicaţii. Acum, a sosit momentul ca procentul pe care şi-l asumă din fiecare program comercializat să fie semnificativ mai mare. Cu alte cuvinte, a trecut vremea în care Microsoft vă oferea 100 de dolari doar ca voi să urcaţi aplicaţii în Windows Phone Store.

Până de curând, politica Microsoft vizavi de aplicaţii era următoarea. Compania americană îşi asuma 30% din preţul fiecărei aplicaţii vândute. Dacă aţi fi reuşit să dezvoltaţi un program care genera încasări de peste 25.000 de dolari, cota parte a gigantului din Redmond scădea la 20%. În principiu, era un comportament destul de decent care avea ca scop stimularea voastră de a genera aplicaţii cât se poate de profitabile. Problema? ,,Începând cu 1 ianuarie 2015, taxa de magazin pentru toate aplicaţiile descărcabile din Windows Store va fi de 30% din încasări.” Nu mai contează cât a reuşit să genereze o aplicaţie şi nu mai există nici un prag pentru care merită ,,trageţi”.

Dintr-un punct de vedere, pierderile pentru majoritatea dezvoltatorilor vor fi infime. Mai mult decât atât, Apple a aplicat o politică identică încă de la mijlocul lui 2008. Diferenţa este că Apple nu s-a trezit subit, de pe o zi pe alta, să mărească preţul.