Cum te convinge Apple să îi ții minte produsele prin trucuri ingenioase de marketing

de: Răzvan Băltărețu
03 11. 2014

Apple are câteva trucuri de marketing foarte bune prin care se asigură că dispozitivele sale sunt memorabile. Unul dintre ele e atât de subtil, încât probabil nici nu l-ai sesizat până acum.

Primul iPod a fost dispozitivul care să pună „1.000 de melodii în buzunarul tău“, primul Macbook Air a fost „cel mai subțire notebook din lume“, iar pentru iPhone 5 Phil Schiller a avut o frază memorabilă: „iPhone 5 este cel mai subțire și cel mai ușor iPhone pe care l-am făcut vreodată“. Schiller este directorul de marketing al Apple, un departament care a creat unele dintre cele mai memorabile fraze și imagini pentru Apple.

Știi cât arată ceasul pe iPhone 6? Ora 9.41 dimineața. Nu este aleasă la întâmplare, ba chiar este atât de bine gândită încât această oră nu s-a schimbat încă de când Steve Jobs a prezentat primul iPhone. La 9.00, fondatorul și atunci directorul Apple era pe scenă. În 35 de minute a ajuns la fraza: „Aceasta este o zi pe care o așteptam de doi ani și jumătate“. Au mai urmat câteva cuvinte despre ce gadget inovator a pregătit Apple și apoi fraza decisivă și imaginea. „Astăzi, Apple va reinventa telefonul“, a spus Jobs și ceasul arăta 9.42, scrie The Atlantic.

A urmat ora 9.41 pentru primul iPad și de atunci obiceiul a fost păstrat. Scott Forstall, fostul director responsabil de dezvoltarea iOS, a explicat de unde aceste minute afișate în toate reclamele pentru iPhone începând cu primul. „Am gândit lansarea astfel încât produsul să fie arătat după 40 de minute de la debutul prezentării. Când pe ecranul de pe scenă apare imaginea produsului vrem ca ora afișată să fie aceeași cu cea de pe ceasurile celor din public. Nu este mereu exact, așa că pentru primul iPhone am fixat la și 42 de minute“, a spus acesta. Pentru iPad timpul s-a schimbat la 9.41, la fel și pentru noile iPhone 6.

Pe pagina iPhone 6 de pe site-ul Apple, niciun ceas de pe aceste telefoane nu arată altă oră decât 9.41. De la serviciul Apple Pay la aplicații de mesagerie și vizualizare poze, singura oră disponibilă e 9.41. De asemenea, în toate materialele de marketing este aceeași oră. Și asta nu e tot.

iPhone afișază cea mai bună temperatură

Înainte de iOS 7, cea mai mare schimbare a designului pentru acest sistem de operare, Apple afișa o anumită temperatură pe aplicația de vreme. Mereu, indiferent de versiune și situația reală, erau 23 de grade Celsius și cer însorit. Un soare galben strălucea peste un fundal albastru ca un cer perfect. BGR a observat asta și Apple a observat că e vremea unei schimbări, așa că noua aplicație nu mai arată grade, doar că este însorit.

După lansarea iPhone 5 din 2012, Forbes a analizat frazele perfecte rostite de directorii Apple. Niciunul nu s-a dus pe scenă fără un discurs foarte bun, iar în acest discurs au avut o pondere foarte mare frazele scurte, puternice și laudative la adresa noului telefonului. Presa a preluat rapid titlurile, cu mici diferențe, spunând că iPhone 5 este subțire, rapid și ușor și arată foarte bine. Vorbele directorilor Apple au fost perfecte, cum sunt de fiecare dată, pentru Twitter, Facebook, presă și descrieri viitoare ale produselor.

Asta nu înseamnă că doar Apple face așa ceva, ci toate companiile, mai mari sau mai mici, caută fraza perfectă care să le descrie afacerea și să îți rămână în minte. „Just do it“ îți zice Nike sau „I’m lovin’ it“ îți spune McDonald’s. Totuși, dintre toate companiile din tech, Apple se descurcă cel mai bine. Discuția revine la valoarea imaterială, ci psihologică pe care o imprimă unui produs.

Achiziție: Dacă vrei un iPhone 6 pentru ceea ce ar fi util, nu pentru marketing, este disponibil în această ofertă la un preț de 3.700 de lei. Un iPhone 6 Plus e puțin mai scump, dar oferă un ecran mai mare. Ai alternativă și acest iPhone 6 și un iPhone 5s la un preț mult mai mic, dar cu dotări încă foarte bune.