Sony pune punct parteneriatului cu Sharp pe LCD-uri

de: Alexandru Puiu
25 05. 2012

Dupa aproape 3 ani de parteneriat, SONY si SHARP si-au reglat azi conturile si au incheiat orice forma de intelegere pe care o aveau cu referire la productia de panouri LCD.

Inceput in 2009 cu o investitie de 126 milioane dolari, parteneriatul a luat fiinta cu achizitia de catre SONY a unui procent de 7% din SHARP Display Products Corporation. Investitia a venit insa la un moment neinspirat in evolutia pietei de TV-uri, motiv pentru care in luna martie a acestui an SONY deja renuntase sa mai bage bani in fabrica de LCD-uri SHARP. SONY va returna procentul de actiuni in companie celor de la SHARP, moment in care va primi inapoi totalul investitiei initiale.

Avand in vedere faptul ca al doilea trimestru fiscal se apropie de final, un reprezentat la SONY si-a exprimat speranta ca aceasta actiune nu se va reflecta negativ in declaratiile de venit pe T2, eventual va avea chiar un efect benefic. La sfarsitul acestui trimestru, ca urmare a masurilor radicale de reorganizare, se spera din nou la profit. N

Oricum, daca azi incheie un parteneriat cu SHARP pe partea de LCD-uri, maine s-ar putea sa inceapa un parteneriat cu Panasonic pentru panouri OLED.

In acelasi timp, noroc ca Foxconn a avut ceva bani de cheltuit. Astfel, dupa ce a bagat nu mai putin de 809,1 milioane$ in acelasi SHARP Display Products, acum cel mai important producator de dispozitive Apple a ajuns sa aiba 50% din divizia Sharp. Vedem cat ii va si folosi.