Cat cheltuie anual Apple pe cercetare?

de: Alexandru Puiu
02 11. 2012

Divizia R&D este una dintre cele mai importante componente ale unei companii. In cazul Apple, cercetarea este zona companiei din care ies anual cateva produse noi precum un nou iPhone, iPad sau MacBook.

Dintr-un nou raport facut public zilele trecute de catre Apple, a iesit la iveala faptul ca in ultimul an, Tim Cook a marit bugetul de R&D cu 1 miliard de dolari, de la 2,4 la 3,4 miliarde. Raportand aceasta cifra ca si procent din vanzari, cele 3,4 miliarde inseamna 2,2% din vanzarile anuale de 156 miliarde. Din cate se pare, o parte din respectivul buget de R&D a fost folosit pentru angajari, numarul total de angajati full-time evoluand de la 60.400 in 2011 la 72.800 in 2012. In plus, tot anul acesta, Apple si-a extins birourile de dezvoltare printr-un nou sediu in Israel.

Tot anul acesta, prin deschiderea unui numar de 33 de magazine noi, motivate de o crestere a vanzarilor cu 33% in retail, spatiul ocupat la nivel global de sedii ale companiei si magazine a crescut de la 122,6 hectare la 161 hectare. Tot pentru eficientizarea costurilor, Apple isi propune deschiderea unui nou data center in Prineville Oregon si implementarea unui sistem de alimentare cu panouri solare. Daca ar fi sa atragem atentia asupra unei cifre miracol din intregul raport, cresterea vanzarilor cu 94% in Japonia este incredibila, mai ales in contextul in care Apple a castigat tilul de cel mai mare producator de smartphone-uri dintr-un teritoriu dominat de producatori locali precum Sharp si Fujitsu-Toshiba.

De partea cealalata a baricadei, giganti precum Microsoft si Google investesc in cercetare aproximativ 15% din valoarea vanzarilor anuale, in timp ce Samsung coboara respectiva cifra la 6%.