Visul la o mașină electrică ieftină și bună, spulberat de Volkswagen și Renault. Decizia giganților care trădează o problemă mai gravă decât ai crede

de: Alexandru Puiu
22 05. 2024

Colaborarea dintre Volkswagen și Renault pentru dezvoltarea unei versiuni electrice accesibile a modelului Twingo a eșuat, conform unor surse anonime citate de Reuters.

Această ruptură reprezintă un pas înapoi pentru eforturile producătorilor auto europeni de a concura cu rivalii din China pe segmentul vehiculelor electrice ieftine.

Colapsul negocierilor și urmările sale pe zona de electrice

Negocierile dintre Volkswagen și Renault, care au durat luni de zile, au eșuat, determinând grupul german să își dezvolte singur propriul vehicul electric accesibil. Renault, în schimb, va continua să lucreze la designul modelului electric Twingo, planificând lansarea acestuia în 2026. Scopul inițial al colaborării era reducerea costurilor prin împărțirea muncii, un obstacol major pentru companiile auto europene afectate de importurile de mașini mai ieftine din China.

Un purtător de cuvânt al VW a refuzat să comenteze detaliile negocierilor, dar a menționat că producătorul auto german explorează în continuare opțiunile legate de vehiculele electrice accesibile. Surse interne sugerează că VW va lua o decizie privind planul său pentru EV în următoarele săptămâni, cu obiectivul de a lansa un vehicul electric accesibil până în 2027.

Renault continuă pe cont propriu

Renault nu renunță la planurile sale și va continua dezvoltarea Twingo fără VW, rămânând deschisă la parteneriate cu alți membri ai alianței, precum Nissan și Mitsubishi. Producția versiunii accesibile a Twingo va începe în Slovenia în doi ani, conform planurilor anunțate luna trecută de Reuters.

Presiunea producătorilor chinezi pe piața de mașini electrice

Principalii producători mondiali de vehicule electrice, precum cei din China, se extind rapid pe piața europeană, punând presiune pe firme ca Renault să își reducă costurile și să accelereze lansarea noilor modele. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus perioada de dezvoltare a noilor vehicule la o medie de 2,5 ani, aproape jumătate din cât au nevoie în mod obișnuit companiile auto europene.

Companiile auto europene, inclusiv Renault și Volkswagen, își propun să producă vehicule electrice mai mici, pe care să le vândă la un preț sub 20.000 de euro, pentru a concura cu brandurile din China, cum ar fi BYD. Acest lucru este esențial pentru a putea rămâne competitive pe o piață din ce în ce mai saturată de opțiuni accesibile și avansate tehnologic.

Eșecul colaborării dintre Volkswagen și Renault pentru dezvoltarea unei versiuni electrice accesibile a modelului Twingo dezvăluie provocările majore cu care se confruntă industria auto europeană în competiția globală cu producătorii chinezi. În timp ce Renault continuă să își dezvolte singură vehiculul electric, Volkswagen explorează alte opțiuni pentru a rămâne competitiv. Într-un context în care producătorii chinezi avansează rapid, companiile europene trebuie să găsească soluții eficiente și inovatoare pentru a reduce costurile și a accelera procesul de dezvoltare al vehiculelor electrice accesibile.