Probleme grave la 1.8 milioane de Tesla. De ce sunt chemate masiv în service, riscul proprietarilor
Tesla retrage 1,8 milioane de vehicule din cauza riscului de desprindere a capotelor.
Ce probleme are Tesla
Ca referință, Tesla este o companie americană de vehicule electrice și energie curată, fondată în 2003 de inginerii Martin Eberhard și Marc Tarpenning, dar cunoscută în principal datorită influenței și viziunii lui Elon Musk, care a devenit CEO în 2008. Tesla a revoluționat industria auto prin dezvoltarea unor mașini complet electrice, cum ar fi Model S, Model 3, Model X și Model Y, care combină performanța ridicată cu tehnologii avansate de asistență și autonomie.
În afară de vehiculele electrice, Tesla este implicată și în producția de baterii de înaltă capacitate și sisteme de stocare a energiei, precum și în dezvoltarea panourilor solare și a altor soluții de energie regenerabilă, prin subsidiara sa, SolarCity. Această abordare integrată a dus la creșterea rapidă a companiei, transformând-o într-un lider global în domeniul mobilității electrice și al sustenabilității energetice.
Tesla a emis un recall pentru 1,8 milioane de vehicule în Statele Unite din cauza unui risc de desprindere a capotei în timpul conducerii. Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a anunțat că această măsură a fost luată din cauza unui posibil eșec software de a notifica șoferii în cazul în care capota nu este fixată corespunzător. O capotă desprinsă în timpul conducerii poate bloca vederea șoferului, crescând riscul de accidente.
Vehiculele afectate de acest recall includ modelele Tesla Model 3, Model S și Model X produse între 2021 și 2024, precum și modelul Model Y fabricat între 2020 și 2024. Pentru a remedia problema, Tesla a lansat o actualizare software over-the-air, care ar trebui să rezolve defectul și să îmbunătățească notificările pentru șoferi.
Un an marcat de multiple recall-uri pentru compania lui Musk
Aceasta nu este prima dată în acest an când Tesla se confruntă cu probleme de siguranță legate de vehiculele sale. În ianuarie, compania a retras 200.000 de mașini din cauza unei camere de marșarier defectuoase, iar în februarie a fost nevoită să recheme două milioane de vehicule din cauza unor texte de avertizare prea mici pe afișaj. Alte recall-uri au urmat în mai, când 125.000 de vehicule au fost retrase pentru probleme la centurile de siguranță, iar în iunie, 12.000 de unități ale modelului Cybertruck au fost afectate de ștergătoare de parbriz și ornamente defecte.
Aceste rechemări repetate subliniază provocările cu care se confruntă Tesla în menținerea standardelor de siguranță și calitate pentru vehiculele sale, pe măsură ce compania continuă să extindă producția și să inoveze în domeniul autovehiculelor electrice.