Poșta Română intră în secolul 21 cu o veste bună pentru români. Cum îți face poștașul viața mai ușoară în curând

de: Alexandru Puiu
04 04. 2024

Poșta Română face un salt major în direcția modernizării și digitalizării serviciilor sale, cu un anunț care promite să ușureze considerabil viața românilor. În curând, plata facturilor prin intermediul poștașului va deveni o realitate accesibilă la nivel național, grație achiziționării a 7.000 de dispozitive speciale pentru înregistrarea plăților cu cardul.

Inovație și conveniență la ușa ta

Într-o perioadă în care digitalizarea și accesul la servicii online devin tot mai importante, Poșta Română răspunde nevoilor cetățenilor printr-o inovație binevenită. Ministrul Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, a dezvăluit planurile ambițioase ale instituției de a facilita plățile electronice direct la domiciliul clienților, o schimbare care promite să redefinească interacțiunea tradițională cu poștașul.

„Din datele pe care le am, Poșta Română a făcut o achiziție de 7.000 de PDA-uri, adică dispozitive care permit procesarea de plăți direct la persoană, atunci când merge poștașul fie să aducă o factură, ea poate să fie plătită instant cu cardul, direct folosind acest PDA. Din datele mele, sunt 7.000 de instrumente achiziționate care vin împreună cu imprimante mobile pentru a emite automat și acel bon fiscal. E un pas extrem de important. A fost făcută prima plată ca și test. Este evident că în urma discuțiilor pe care o să le port, atât cu managementul Poliției Române, cât și cu cel al Poștei Române, cât și cu sindicatele, o să le solicit un calendar în care va fi implementată această tehnologie. Eu le cer în cel mai scurt timp să fie implementate”, a declarat ministrul.

Primii pași către o Românie digitală, mai ales în mediul rural

Prima tranzacție test, efectuată pentru o factură la energie electrică, marchează începutul implementării acestui sistem modern de plăți. Această inițiativă nu numai că simplifică procesul de plată a facturilor, eliminând necesitatea deplasării la oficiile poștale sau la bănci, dar reprezintă și un pas important în procesul de digitalizare a României.

În special pentru locuitorii din zonele rurale sau din micile aglomerări urbane, unde accesul la servicii bancare este limitat, noua facilitate de plată prin intermediul poștașilor vine ca o soluție practică și eficientă.

„Astăzi a avut loc prima tranzacţie test, la Poşta Română pe această aplicaţie, care va fi instalată pe toate PDA-urile poştaşilor din România. Concret, am înregistrat prima plată de factură de energie electrică, de la Electrica. Iată că lucrurile se mişcă. Nu doar vorbim despre digitalizare, se întâmplă lucruri concrete. Nu sunt uşoare, pentru că este vorba de foarte multe schimbări, reglementări, legislaţie, oameni, gândire. Dar este foarte important că acolo unde există voinţă şi există oameni care pot face diferenţa, lucrurile se întâmplă”, a adăugat Creţu.

Cătălin Creţu, managerul General al Visa pentru România și alte țări, subliniază importanța acestui pas în eliminarea barierelor financiare și în promovarea incluziunii digitale pe tot teritoriul țării. Această inovație nu doar că facilitează accesul la serviciile financiare, dar contribuie și la creșterea eficienței și la reducerea timpului petrecut pentru achitarea obligațiilor financiare, marcând un progres semnificativ în modernizarea și adaptarea serviciilor poștale la nevoile secolului 21.