Noua funcție din aplicația ING HomeBank de care aveai nevoie să eviți fraudele. Așa faci să nu-ți dispară banii din cont

de: Ozana Mazilu
26 06. 2024

Clienții ING pot bloca acum din Home’Bank operațiunile nedorite: retragerea de bani cash, plățile online sau tranzacțiile cu criptomonede.

Pentru a asigura siguranța clienților, ING a introdus o nouă secțiune numită „Permisiuni” în Home’Bank. Aceasta le permite utilizatorilor să dezactiveze complet tipurile de tranzacții cu cardul pe care nu le utilizează. Astfel, clienții pot opta să blocheze retragerile de numerar de la bancomate, plățile pe internet sau la POS, precum și tranzacțiile care sunt cel mai frecvent asociate cu fraude, cum ar fi tranzacțiile cu criptomonede, cele efectuate în afara Spațiului Economic European și plățile pentru jocuri de noroc.

Ce poți face în ING Home’Bank

„În ING, oferim clienților noștri soluții relevante pentru a-și administra cardurile într-un mod cât mai simplu și intuitiv, dar și pentru a diminua cât mai mult riscurile de fraudă și a-i ajuta să își protejeze conturile bancare. Cu secțiunea Permisiuni, am creat un strat suplimentar de siguranță pe care clienții îl pot folosi proactiv pentru cardurile lor. Tot ce trebuie să facă este să intre în Home’Bank și să își dezactiveze singuri acele tipuri de tranzacții cu potențial de risc, pe care știu că nu obișnuiesc să le facă.
De exemplu, dacă nu vor să cumpere criptomonede cu cardul ING, filtrul va funcționa automat și va bloca toate plățile către comercianți de criptomonede. Sau, dacă fac des plăți pe internet, pot folosi un card virtual special pentru cumpărăturile online, atașat unui cont secundar în care mută strict cât au nevoie, ceea ce înseamnă că pe contul principal ar putea bloca tranzacțiile online”, spune Alexandra Toabeș, Customer Journey Expert, divizia Carduri, în cadrul ING Bank România.

Clienții pot accesa noile tipuri de permisiuni în Home’Bank, în secțiunea Produse și Servicii-> Cardurile ING-> Selectează cardul dorit-> Limite și Permisiuni Card, precum și din meniul Mai multe-> Servicii și setări -> Limite și permisiuni card. Pentru fiecare card pe care îl dețin, aceștia pot dezactiva diferite tranzacții și operațiuni.

Dacă se răzgândesc, operațiunile blocate pot fi pot reactivate la fel de simplu și rapid, tot din Home’Bank.

„Odată ce obțin acces la fondurile victimei, o metodă preferată a fraudatorilor este să direcționeze sumele, prin intermediul cardului, către portofele electronice de criptomonede, efectuând tranzacții pentru investiții în criptomonede sau de tip transfer, pentru a se pierde urma banilor. Frecvent, preferă să realizeze plăți la comercianți din afara Uniunii Europene, cu mai puține reglementări, pentru a reduce șansele ca banii victimelor să fie recuperați. Recomandăm clienților să fie extrem de vigilenți când vine vorba de datele lor personale și bancare. Totodată, le recomandăm să își dezactiveze din Home’Bank acele operațiuni pe care știu că nu le efectuează. Și, pentru un plus de siguranță, pentru că e sezonul vacanțelor, să folosească un card virtual, pentru că indiferent ce s-ar întâmpla, un fraudator nu va putea niciodată să cheltuiască mai mult decât găsesc în contul secundar”, spune Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.

Funcții de securitate în Home’Bank

• Geolocalizarea. În acest an, ING a lansat serviciul de geolocalizare – o nouă funcționalitate din Home’Bank care folosește coordonatele GPS ale telefonului și poate bloca operațiunile suspecte realizate din alte arii geografice.
• Vezi unde ai salvat datele cardului. De anul trecut, clienții ING pot vedea pe ce site-uri și în ce aplicații sunt salvate cardurile lor pentru plăți viitoare. În cazul în care nu mai doresc să aibă datele cardurilor lor înregistrate, aceștia pot șterge token-ul asociat acelor comercianți direct din Home’Bank.
• Serviciul afișare nume beneficiar (SANB), lansat inițial de ING pentru clienții săi și adoptat ulterior la nivelul sistemului bancar, afișează numele real al deținătorului contului atunci când sunt transferați bani, pentru diminuarea riscurilor de fraudă.
• Totodată, clienții ING pot vedea în Home’Bank istoricul autentificărilor în contul lor, pot seta limita tranzacționale, pot primi notificări cu privire la tranzacțiile efectuate și pot bloca sau închide cardul din aplicație.
Mai mult, pot înregistra dispozitivele proprii ca fiind de încredere și pot accesa Home’Bank și autoriza operațiunile în siguranță, folosind amprenta digitală sau recunoașterea facială.