Google dezvăluie Veo și Imagen 3, cele mai noi modele de creație media cu ajutorul AI

de: Ozana Mazilu
15 05. 2024

La conferința Google I/O din 2024, Google a anunțat lansarea a două noi motoare de creație media AI: Veo și Imagen 3. Aceste modele promit să revoluționeze modul în care conținutul video și imaginile sunt generate prin inteligență artificială.

Ce pot să facă Veo și Imagen 3 de la Google

Așadar, Veo este un model AI care poate produce videoclipuri de “înaltă calitate” la rezoluție 1080p. Acesta are o înțelegere avansată a limbajului natural și a semanticii vizuale, permițându-i să creeze orice tip de video pe care îl ai în minte. Videoclipurile generate de AI pot dura “peste un minut” și Veo este capabil să înțeleagă tehnici cinematografice și vizuale, cum ar fi conceptul de timelapse.

Astfel, pentru a demonstra că Veo nu are ca scop să înlocuiască locurile de muncă ale artiștilor, Google a colaborat cu Donald Glover și Gilga, studioul său creativ, pentru a evidenția capacitățile modelului. Într-un videoclip promoțional scurt, vedem echipa lui Glover folosind text pentru a crea videoclipuri ale unei mașini decapotabile care ajunge la o casă europeană și a unei bărci cu pânze care navighează pe ocean.

Mai exact, conform Google, Veo poate simula fizica lumii reale mai bine decât modelele anterioare și și-a îmbunătățit modul în care redă filmările de înaltă definiție.

Modelul de text-imagine de “cea mai înaltă calitate”

Imagen 3, pe de altă parte, este descris de Google ca fiind modelul său de text-imagine de “cea mai înaltă calitate”, capabil să genereze imagini “fotorealiste, pline de viață” cu un nivel incredibil de detaliu. Testul real va fi să vedem cum se descurcă, în comparație cu Dall-E 3 atunci când vine vorba de prompturi.

Veo va fi disponibil în cadrul instrumentului VideoFX al Google începând de astăzi pentru unii creatori și compania spune că va ajunge și pe YouTube Shorts și alte produse. Dacă Veo va deveni o parte integrată a YouTube Shorts, aceasta va fi cel puțin o caracteristică pe care Google o poate folosi pentru a domina TikTok.

Aceste dezvăluiri subliniază angajamentul Google de a rămâne în fruntea inovației în domeniul inteligenței artificiale și de a oferi creatorilor de conținut unelte noi și puternice pentru a-și exprima viziunea artistică. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă publicul va dori să urmărească videoclipuri generate de AI, în afara curiozității morbide de a vedea o mașinărie care încearcă să recreeze algoritmic munca artiștilor umani.