Elon Musk dă în judecată companiile de publicitate pentru un presupus „boicot ilegal” al platformei X
Compania X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, a intentat un proces împotriva mai multor mari companii de publicitate, acuzându-le de un „boicot ilegal” al platformei. Decizia vine după ce X s-a confruntat cu dificultăți în a recâștiga încrederea advertiserilor, preocupați de creșterea discursurilor de ură pe platformă.
Într-o scrisoare deschisă, Linda Yaccarino, CEO-ul X, a anunțat că a depus o acțiune antitrust împotriva Global Alliance for Responsible Media (GARM) și a mai multor membri ai acesteia, inclusiv companii precum Mars, Unilever și CVS Health. Yaccarino a susținut că grupul a orchestrat un „boicot ilegal” cu scopul de a priva utilizatorii platformei X de ceea ce ea a numit „Piața Globală a Opiniei Publice”.
Acuzații de conspirație împotriva GARM
GARM, care face parte din Federația Mondială a Advertiserilor (World Federation of Advertisers), este acuzată că a conspirat cu alte organizații pentru a reține miliarde de dolari în venituri din publicitate care ar fi trebuit să ajungă la X. Scopul acestei organizații este de a dezvolta linii directoare pentru siguranța brandurilor în mediul online, dar X susține că acțiunile lor au avut un impact negativ asupra platformei.
Procesul intentat de X este doar cel mai recent dintr-o serie de acțiuni legale împotriva grupurilor care au criticat modul în care platforma gestionează conținutul ofensator. Anterior, X a dat în judecată Center for Countering Digital Hate (CCDH), o organizație anti-ură care a publicat un raport critic la adresa X, dar procesul a fost ulterior respins de un judecător care a afirmat că X încerca să „pedepsească” grupul pentru cercetările sale nefavorabile. De asemenea, X a inițiat o acțiune legală împotriva Media Matters, un grup de supraveghere care a raportat că platforma a afișat reclame lângă conținut antisemitic.
Reacția lui Elon Musk: „Este război”
Elon Musk, proprietarul platformei X, a fost vocal în privința nemulțumirilor sale față de advertiserii care au părăsit platforma. Într-o postare recentă, Musk a declarat: „Am încercat să fim amabili timp de doi ani și nu am primit decât vorbe goale. Acum este război.”
Decizia de a da în judecată advertiserii și grupurile de monitorizare vine într-un context tensionat pentru X, care se străduiește să își păstreze poziția pe piața publicității digitale în fața criticilor legate de modul în care gestionează conținutul problematic. Grupul GARM nu a răspuns încă la solicitările de comentarii pe acest subiect.