Concurentul KFC și McDonald’s intră în România: Celebrul lanț de restaurante fast-food unde vei mânca de la anul

de: Ozana Mazilu
10 07. 2024

Wendy’s, unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante fast-food din lume, a anunțat oficial intrarea pe piața din România. Compania americană a semnat acorduri cu francizați pentru deschiderea de noi restaurante atât în România, cât și în Irlanda, marcând astfel extinderea sa în noi teritorii europene.

Planuri de expansiune

Potrivit comunicatului de presă emis de Wendy’s, aceste noi acorduri de dezvoltare susțin obiectivele mărcii de a deschide sute de restaurante în toată Europa în următorul deceniu. „Wendy’s anunță semnarea a două noi acorduri de dezvoltare cu francizați din Republica Irlanda și România, susținând astfel obiectivele de expansiune ale mărcii pentru a dezvolta sute de restaurante în toată Europa în următorul deceniu”, se arată în comunicat.

Deschiderea restaurantelor în România și Irlanda este planificată pentru anul 2025, acestea fiind piețe noi pentru Wendy’s. De asemenea, compania a reintrat pe piața din Regatul Unit în 2021 și se așteaptă ca până la sfârșitul acestui an să deschidă 50 de noi restaurante, cu un obiectiv pe termen lung de a ajunge la 400 de restaurante în Marea Britanie.

Strategie și viziune

E.J. Wunch, președintele pe international al The Wendy’s Company, a subliniat importanța strategică a pieței europene pentru brand: „Continuăm călătoria în a deveni un brand cu o importanță globală sporită, iar Europa este o piață de creștere strategică, cu prioritate ridicată pentru a extinde prezența Wendy la nivel internațional. Pentru a ne accelera impulsul, ne concentrăm pe construirea de relații cu francizații care împărtășesc ambiția noastră de a crește și să extindă amprenta restaurantelor Wendy’s pe tot continentul”.

Wendy’s a fost fondat în 1969 de Dave Thomas, primul restaurant fiind deschis în Columbus, Ohio, SUA. Brandul este renumit pentru hamburgerii săi pătrați pregătiți la comandă, salatele proaspăt preparate și alte produse emblematice, cum ar fi chili, cartofi copți și desertul Frosty. Logo-ul său distinctiv, care înfățișează o fetiță roșcată cu codițe, este recunoscut la nivel global.

Performanță financiară și perspective

În prezent, Wendy’s și francizele sale angajează sute de mii de oameni în peste 7.000 de restaurante din întreaga lume. Compania a raportat anul trecut un profit brut de 1,3 miliarde de dolari și venituri de 2,18 miliarde de dolari, evidențiind succesul continuu al brandului în industria fast-food.

Extinderea în România și Irlanda reprezintă un pas important în strategia de creștere globală a Wendy’s, consolidându-și astfel prezența pe piața europeană și aducând produse de calitate și servicii rapide unui nou public. Cu o reputație solidă și o viziune clară de expansiune, Wendy’s este pregătit să devină un jucător major în industria fast-food din România, oferind o concurență serioasă pentru KFC și McDonald’s.