ChatGPT va afișa știri. Parteneriatul încheiat de OpenAI cu giganții presei internaționale

de: Iulia Kelt
23 05. 2024

OpenAI și News Corp, proprietarul The Wall Street Journal, MarketWatch, The Sun, pluse alte ziare, au încheiat un acord pe mai mulți ani pentru afișarea știrilor în ChatGPT, a anunțat News Corp miercuri.

OpenAI va avea acces atât la conținutul curent, cât și la arhivă din publicațiile News Corp și va utiliza datele pentru a-și antrena în continuare modelele AI.

Încă nu se știu toate detaliile acordului semnat de OpenAI

Niciuna dintre companii nu a dezvăluit termenii acordului, dar un raport din The Wall Street Journal a estimat că News Corp ar primi 250 de milioane de dolari în numerar și credite pe parcursul a cinci ani.

Inteligența artificială generativă a explodat în popularitate de când OpenAI a lansat ChatGPT la sfârșitul anului 2022.

Calitatea răspunsurilor furnizate de roboții de chat alimentați de AI este însă determinată de calitatea datelor folosite pentru a antrena modelele care le alimentează.

Până acum, companiile de AI și-au antrenat modelele extrăgând date public disponibile de pe internet, adesea fără consimțământul creatorilor.

Dar în ultima vreme, acestea au încheiat acorduri financiare cu industria știrilor pentru a se asigura că modelele AI pot fi antrenate pe informații actuale și autoritative.

Gigantul nu este la primul parteneriat de acest fel

Numai în ultimele luni, OpenAI a anunțat parteneriate cu Reddit, Financial Times, Dotdash Meredith, Associated Press, editura germană Axel Springer, care deține Politico și Business Insider în SUA, Bild și Die Welt în Germania, și Prisa Media din Spania.

Luna trecută, News Corp a încheiat, de asemenea, un acord de aproximativ 5-6 milioane de dolari cu Google pentru a-și antrena modelele AI, conform unui raport în The Information.

Google și OpenAI nu sunt singurele companii care încheie aceste acorduri pentru a-și antrena modelele AI.

Cu ore înainte de anunțul News Corp, Business Insider a raportat că Meta, care recent și-a introdus propriul chatbot AI în Facebook, Messenger, WhatsApp și Instagram, și vinde, de asemenea, ochelari inteligenți alimentați de AI, lua în considerare încheierea propriilor acorduri cu editorii de știri pentru a obține acces la datele de antrenament.