Ce autonomie are Dacia Spring în 2024, câți kilometri parcurgi cu ”un plin”. Cât pierzi din baterie pe timp de iarnă, din cauza frigului
Dacia Spring, una dintre cele mai populare mașini electrice de oraș în România, este considerată o soluție economică pentru cei care doresc să renunțe la combustibilul clasic. Cu un preț mediu pentru un litru de benzină sau motorină care depășește 7 lei, alimentarea unei mașini electrice pare mai atractivă, având în vedere costul de 1-2 lei/kWh pentru energie electrică. Însă, cât costă, de fapt, un „plin” la Dacia Spring?
Modelul Dacia Spring este echipat cu o baterie cu o capacitate netă de 26,8 kWh. Dacă îți încarci mașina acasă, la o priză standard sau la un Wallbox, costul încărcării variază între 1,1 și 1,3 lei/kWh, în funcție de tariful de energie și de consumul lunar. Astfel, costul pentru a face „plinul” la această mașină electrică ajunge între 30 și 35 de lei, cu aproximație.
Pentru cei care preferă să încarce mașina la o stație publică de încărcare, prețul este diferit. În funcție de stație, tarifele pot varia între 1,5 și 3,3 lei/kWh, ceea ce înseamnă că un „plin” la Dacia Spring, în funcție de locul încărcării, poate costa între 40 și 90 de lei.
Când vine vorba despre timpul necesar pentru încărcare, o încărcare completă la un Wallbox de 3,7 kW durează aproximativ 8,5 ore. În schimb, la o priză standard, încărcarea poate dura până la 14 ore.
Câți kilometri poți parcurge cu Dacia Spring în iarnă
Teoretic, Dacia Spring oferă o autonomie de până la 230 de kilometri în afara orașului și peste 300 de kilometri în oraș. Această estimare este însă valabilă în condiții ideale, de vreme caldă și fără un consum excesiv al altor funcții, cum ar fi încălzirea.
Pe timp de iarnă, autonomia Dacia Spring scade semnificativ din cauza frigului. Mulți șoferi au observat că, în sezonul rece, autonomia mașinii poate scădea la jumătate. Aceasta înseamnă că ar trebui să iei în considerare o reîncărcare după fiecare 100-150 de kilometri parcurși pe timp de iarnă. Costul acestei reîncărcări ajunge la aproximativ 30-50 de lei pentru fiecare 100 de kilometri parcurși.
În schimb, în sezonul cald, autonomia mașinii se apropie mult mai mult de cea indicată de producător. Astfel, costurile per 100 de kilometri sunt considerabil mai mici, între 10 și 20 de lei, ceea ce face din Dacia Spring o alegere avantajoasă pentru oraș.
Comparativ cu o mașină pe combustibil clasic
Dacă facem o comparație cu costurile unei mașini diesel sau pe benzină, diferențele sunt evidente. O mașină diesel cu un consum mediu de 5 litri la 100 de kilometri presupune un cost de aproximativ 35-40 de lei, în timp ce un motor pe benzină, cu un consum mediu de 7 litri la 100 de kilometri, va ajunge la un cost de cel puțin 50 de lei. Astfel, Dacia Spring rămâne o opțiune mai economică în special pentru călătoriile urbane, chiar dacă autonomia sa scade semnificativ în sezonul rece.
Dacia Spring se adresează celor care doresc o alternativă ecologică și economică pentru condusul de zi cu zi, mai ales în mediul urban. Deși autonomia sa este afectată de temperaturile scăzute, costurile de utilizare sunt, în general, mai mici decât cele ale unui vehicul pe combustibil convențional