Când dispar mașinile pe benzină și motorină din România și întreaga Uniune Europeană. Șeful unui mare constructor auto a confirmat decizia

de: Alexandru Puiu
28 02. 2024

Într-un moment crucial pentru industria auto și pentru mediul înconjurător, Uniunea Europeană se îndreaptă spre un viitor fără mașini noi pe benzină și diesel.

Directorul general al constructorului auto franco-italian Stellantis, Carlos Tavares, a reiterat într-un interviu pentru publicația germană Welt angajamentul companiei de a respecta obiectivul Uniunii Europene de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel începând cu anul 2035.

Mașinile pe benzină și motorină, pe cale de dispariție

Această decizie vine într-un context politic și economic complex, unde schimbările din Parlamentul European și presiunile industriei auto ar putea influența implementarea acestei interdicții. Cu toate acestea, Tavares subliniază necesitatea unei abordări pragmatice pentru a asigura o tranziție reușită către mobilitatea durabilă, fără a pune o povară financiară excesivă asupra contribuabililor și în timp ce se menține eficiența în protejarea planetei.

Normele adoptate de UE în februarie 2023, care cer producătorilor auto să reducă emisiile de CO2 ale mașinilor noi vândute cu 100% până în 2035, marchează un pas istoric către eliminarea vehiculelor cu combustibili fosili. Această măsură este esențială în lupta împotriva schimbărilor climatice și a poluării aerului, dar ridică și provocări semnificative legate de costurile tehnologiei necesare și de infrastructura de suport.

Cât de ușoară va fi tranziția la mașini electrice

Pentru a face această tranziție fezabilă și eficientă, Tavares accentuează importanța subvențiilor care să ajute la acoperirea costurilor mai ridicate ale vehiculelor electrice și la dezvoltarea infrastructurii necesare pentru acestea. În timp ce industria auto se adaptează la noile cerințe, sprijinul guvernamental va fi crucial în asigurarea unei tranziții netede pentru consumatori și pentru întreaga economie.

Această evoluție nu numai că va transforma industria auto europeană, dar va avea și un impact semnificativ asupra pieței auto din România, unde consumatorii și producătorii vor trebui să se alinieze la noile standarde de emisii. Cu un orizont temporal clar până în 2035, acum este momentul ca toate părțile interesate să colaboreze pentru a asigura că tranziția spre mobilitatea durabilă este atât de succes, cât și accesibilă pentru toți cetățenii europeni.

În concluzie, dispariția mașinilor pe benzină și motorină din România și din întreaga Uniune Europeană marchează începutul unei noi ere în transport, una care promite să aducă beneficii semnificative pentru mediu și să contribuie la lupta globală împotriva schimbărilor climatice. Cu toate acestea, succesul acestei tranziții depinde de eforturile conjugate ale guvernelor, industriei auto și consumatorilor de a adopta și a sprijini alternativele ecologice.