Amenințarea majoră pentru Volkswagen, Tesla și Stellantis vine din China. Ar putea fi următoarea ta mașină electrică

de: Andrei Simion
14 05. 2024

Producătorul auto chinez BYD își propune să cucerească piața europeană de mașini electrice, țintind să depășească giganți precum Volkswagen, Tesla și Stellantis până în 2030.

Michael Shu, directorul BYD pentru Europa, a declarat că firma chineză intenționează să devină cel mai mare vânzător de vehicule electrice pe baterii din Europa în acest deceniu.

Ambițiile mărețe ale BYD în Europa

BYD dorește să se impună prin investiții majore în fabrici, rețele de dealeri și activități de marketing în regiune, pentru a atrage consumatorii către gama sa de vehicule electrice și hibride. În timpul unei conferințe dedicate viitorului automobilelor organizată de Financial Times, Shu a subliniat încrederea companiei în atingerea acestui obiectiv, precizând că vor fi efectuate investiții de miliarde de euro în Europa.

Planurile BYD includ lansarea unui model cu preț redus bazat pe modelul Seagull, vândut în prezent în China pentru mai puțin de 10.000 de dolari. Versiunea europeană a acestui model ar urma să fie comercializată la un preț sub 20.000 de euro. Aceste strategii agresive marchează o mișcare îndrăzneață a BYD pe piața auto europeană, una dintre cele mai competitive din lume.

Contrar temerilor legate de subvențiile de stat și de o eventuală supraîncărcare a pieței cu vehicule ieftine din China, BYD intenționează să își localizeze producția în Europa. Compania a demarat deja construcția unei noi fabrici în Ungaria și explorează posibile locații pentru a doua unitate de producție, programată să fie operațională în 2025.

Provocări și perspective

Cu toate acestea, pe măsură ce BYD își propune să cucerească Europa, compania se confruntă cu provocări semnificative. Cota sa de piață în Europa Occidentală pentru vehiculele electrice pe baterii a fost de doar 1,7% în primul trimestru din 2024. În plus, livrările de vehicule electrice ale BYD au înregistrat un declin semnificativ de 42% în primul trimestru din 2024, comparativ cu ultimul trimestru din 2023.

Cu toate acestea, liderii din industria auto, inclusiv cei de la Nissan, Peugeot, Volkswagen și Hyundai, recunosc amenințarea crescută pe care o reprezintă producătorii auto chinezi. Aceștia dispun de tehnologie avansată, în special în ceea ce privește bateriile pentru vehiculele electrice. În contextul unei cereri reduse și a unei concurențe acerbe pe piața auto chineză, BYD se confruntă cu un mediu extrem de competitiv pe plan internațional.