Volvo investește în sustenabilitate: noul model EX30 va fi cu adevărat special

de: Andrei Tilimpea
25 05. 2023

Amprenta totală de carbon a SUV-ului electric mic la peste 200.000 km de condus va fi mai mică de 30 de tone metrice.

Primul SUV mic al Volvo va fi, de asemenea, cel mai ecologic vehicul electric de până acum.

De când a anunțat în 2019 că dorește să devină o companie neutră din punct de vedere climatic până în 2040, Volvo Cars a căutat modalități de a-și reduce amprenta de carbon pe ciclul de viață.

Prin combaterea emisiilor de-a lungul întregului ciclu de producție și de viață al EX30, Volvo a redus amprenta totală de carbon a SUV-ului mic de peste 200.000 km de condus la mai puțin de 30 de tone metrice.

Aceasta este cu 25% sub amprenta de carbon a vehiculelor electrice C40 și XC40.

Volvo își propune să reducă emisiile totale de CO2 per mașină cu 40%, până la 31,8 tone de CO2 per mașină până în 2025, de la 53 de tone în 2018.

„Noul nostru EX30 este un pas mare în direcția corectă pentru ambițiile noastre de sustenabilitate”, a declarat Anders Kärrberg, șeful global pentru sustenabilitate Volvo.

Volvo a redus amprenta de CO2 a modelului EX30 folosind mai puțin oțel și aluminiu – acest lucru a venit firesc, deoarece este cea mai mică mașină din gamă – totuși, pentru a maximiza reducerile, aproximativ un sfert din aluminiul din EX30 este reciclat, în timp ce aproximativ 17% din aluminiu oțel este reciclat.

Volvo reduce amprenta CO2

În plus, aproximativ 17% din toate materialele plastice din mașină, de la componentele interioare până la barele de protecție exterioare, sunt reciclate – cel mai mare procent din toate mașinile Volvo până în prezent.

Volvo EX30 va fi construit în Zhangjiakou, China, într-o fabrică alimentată în principal cu energie neutră din punct de vedere climatic, inclusiv electricitate 100% neutră din punct de vedere climatic, a spus Volvo, adăugând că 95% dintre furnizorii de nivel 1 ai SUV-ului s-au angajat să utilizeze 100% energie regenerabilă în producția lor până în 2025.

Volvo a mai spus că așa-numitul impact de CO2 al modelului EX30 este estimat la 18 tone metrice, comparativ cu 26,5 tone pentru C40.

Cradle-to-gate descrie impactul CO2 de la extracția materiilor prime la mașina finită care ajunge la dealer, deci înainte de a fi condusă.

Volvo a declarat săptămâna trecută, SUV-ul său electric de intrare va fi primul model al producătorului auto suedez care va oferi o soluție de siguranță menită să prevină accidentele mortale cu bicicliștii.

EX30, care va avea debutul mondial pe 7 iunie la Milano, Italia, va da o alertă de deschidere a ușii, avertizând oamenii din interiorul mașinii prin semnale vizuale și audio dacă sunt pe cale să deschidă ușa în fața unui biciclist care trece sau în alt trafic utilizator.

Sistemul va face parte din echipamentul de siguranță standard al EX30.