Volvo aduce stilul de viață scandinav pe roți: Când apare primul minivan complet electric

de: Andrei Tilimpea
25 08. 2023

EM90 electric orientat spre China este o nouă întorsătură pentru producătorul de automobile, care este mai bine cunoscut pentru SUV-uri și vagoane.

Volvo Cars spune că primul său minivan complet electric va fi ca un living scandinav pe roți.

EM90, pe care Volvo îl numește MPV, prescurtare pentru vehicul multifuncțional, este o nouă întorsătură pentru marca suedeză, care este mai bine cunoscută pentru SUV-uri și vagoane. Volvo nu a oferit niciodată un monovolum sau un monovolum în timpul istoriei sale de 96 de ani.

O altă întorsătură nouă este că ar putea fi primul model Volvo exclusiv pentru China. EM90 nu va fi vândut în SUA, iar când a fost întrebat dacă Europa va primi monovolumul, un purtător de cuvânt a spus doar că alte piețe sunt luate în considerare.

Minivanurile nu au fost vânzătoare puternice în SUA și Europa de ani de zile. În Europa, însă, mărcile premium își redobândesc interesul pentru segment.

Lexus a declarat în aprilie că va adăuga monovolumul LM la gama sa pentru prima dată. LM va prelua Mercedes-Benz Clasa V în nișa furgonetelor de lux.

În China, unde EM90 va debuta pe 12 noiembrie, MPV-urile reprezintă o parte importantă a pieței. Vânzările de monovolume din prima jumătate a anului au crescut cu 26%, ajungând la 484.000, potrivit datelor Asociației Chinei a Producătorilor de Automobile.

Volvo, care este deținută de Geely Holding din China, are nevoie de un impuls pe cea mai mare piață de vehicule din lume.

Vânzările au scăzut

Vânzările din China au scăzut cu 8%, până la 14.182 în iulie, în comparație cu creșterile de 57% în SUA și 28% în Europa în aceeași perioadă. Vânzările Volvo în China au crescut cu 8% în șapte luni, în comparație cu câștiguri de 23% atât în Europa, cât și în SUA în acea perioadă.

Rapoartele media spun că EM90 va împărtăși Arhitectura de experiență durabilă (SEA) Geely cu modele precum Zeekr 009, un minivan cu trei rânduri care a debutat în China în ianuarie. Zeekr a spus că a vândut 20.000 de unități din 009 în primele cinci luni pe piață.

Zeekr, cu toate acestea, a spus că nu intenționează să ofere 009 în Europa.

Cu numărul 90 în nume, Volvo semnalează că vehiculul va fi un model premium mare, alăturându-se SUV-ului electric emblematic EX90 în gama sa în creștere alimentată cu baterii. O fotografie teaser a lui EM90 ilustrează un design cu aspect cu aspect, care a fost obișnuit pentru brand până când a adoptat exteriorul mai curbat la începutul anilor 2000.

Volvo dorește ca modelele complet electrice să reprezinte jumătate din vânzările sale planificate de 1,2 milioane până în 2025. Până în 2030, Volvo își propune să fie o marcă exclusiv electrică.

La începutul acestui an, Volvo a debutat SUV-ul electric mic EX30, care va ajunge la clienți la începutul anului 2024, alăturându-se crossover-ului compact electric C40 și derivatului alimentat de baterii al fratelui său, XC40. Cu EM90, gama Volvo de vehicule electrice va crește la cinci modele, de la zero în 2019.

Volvo a declarat că EM90 este proiectat astfel încât clienții să poată „profita la maximum de timpul petrecut în mașină”. Adăugând că monovolumul „creează spațiu pentru viața ta”.