Volkswagen, un brand legendar: cele mai cunoscute modele ale producătorului german

de: Andrei Tilimpea
24 05. 2023

Volkswagen-urile, în ciuda moștenirii germane a mărcii, sunt simboluri în toată lumea, de la un Jetta, până la cel mai rapid Golf R, oriunde în lume există o bază de fani dedicată.

Există o mulțime de modele Volkswagen pe care le poți găsi în trafic zilnic. În timp ce șansele ca o mașină să funcționeze pentru totdeauna sunt mici până la deloc, deoarece în cele din urmă soarele se va prăbuși și sistemul solar va înceta să mai existe, există câteva mașini din gama extinsă a VW care au șanse destul de decente de a rezista testul timpului și să rămână acolo pentru anii următori.

Desigur, fără întreținere adecvată și o cantitate decentă de îngrijire, nicio mașină nu va funcționa foarte mult timp.

Mk IV Jetta TDI

Când ne gândim la mașini interesante, Volkswagen Jetta sau „Bora” în unele regiuni probabil că nu se află în fruntea listei, cu atât mai puțin varianta diesel TDI. Modelele TDI Jetta nu erau rapide în conformitate cu nicio definiție contemporană a cuvântului, modelele de la începutul anilor 2000 generând doar 90 de cai putere din motorul lor diesel. Dar mașina nu a fost făcută pentru a fi rapidă; a fost făcut pentru eficiență și nu este neobișnuit să vezi un consum mai mult decât rezonabil la un TDI.

Fiabilitatea este un alt plus pentru Jetta. Cu întreținere regulată și conducere atentă, nu este în afara domeniului posibilității de a parcurge câteva sute de mii de km înainte ca mașina să trebuiască dusă de urgență la un service auto. Există mai multe Jetta TDI care au atins 400.000 de km fără nicio bătaie de cap. În timp ce 200.000 de km pe ceas l-ar determina probabil pe proprietar să înceapă să se gândească la o mașină diferită, aceasta este doar perioada de rodare pentru unii fani ai motorului VW.

VW Beetle

VW Beetle este una dintre cele mai recunoscute mașini care au existat vreodată. În timp ce modelul își are originile datând din Germania nazistă și a fost o creație a lui Ferdinand Porsche, Beetle cu care sunt familiarizați cei mai mulți oameni vine din anii 1960 și 1970. Genul de Beetle folosit de un hippie stereotip în drumul lor spre Woodstock era incredibil de fiabil pentru vremea aceea, mai ales datorită motorului său răcit cu aer. În cele mai multe iterații, a fost un motor compact cu patru cilindri opus orizontal, care producea sub 50 de cai putere.

Era răcit cu aer, așa că nu avea niciun radiator sau răcire activă de care să vă faceți griji, având în vedere că totul era în stare de funcționare, iar mașina în sine nu era deloc complexă. Interiorul majorității Beetle din acea perioadă a fost puțin mai mult de două banchete și un volan. Beetle este atât de fiabil, deoarece există foarte puține lucruri greșite în primul rând – la urma urmei, piesele adaugă complexitate și, prin urmare, un risc mai mare de a se defecta.

VW Bus – T1

Fratele mai mare al lui VW Beetle, Bus sau Transporterul, merită să joace în orice conversație despre modelele Volkswagen de încredere. Din aceleași motive, Beetle parcurge distanța, autobuzul excelează. Motorul răcit cu aer este un adevărat performant pe distanțe lungi, indiferent de forma tablei care îl înconjoară. Deși pentru fanul VW, Transporterul are avantajul distinct al spațiului.

Venerabilul microbuz VW s-a dovedit deja a fi unul dintre cei mai buni candidați posibili pentru un vehicul de călătorie, indiferent de motor. O cheie întreprinzătoare poate scăpa de orice motor dorește pentru a face camioneta puțin mai rapidă, dar dacă nu ești preocupat de viteză, opțiunea de răcire cu aer cu stoc de os poate fi cea mai bună atunci când fiabilitatea este în fruntea listei de preocupări. Având în vedere faptul că modelul se află în circulație de mai bine de jumătate de secol, este sigur să spunem că disponibilitatea pieselor nu va fi o mare îngrijorare.

Mk IV Golf TDI

Dacă Jetta nu se potrivește prea bine cu simțul tău al stilului atunci când vine vorba de un navetist sensibil cu motor diesel, atunci MKIV Golf TDI ar putea fi hatchback-ul pentru tine. Dacă alegi aceeași epocă ca și Jetta menționată mai sus, are în esență aceeași transmisie. Obții toată eficiența consumului de combustibil și fiabilitatea unui motor diesel cu turații reduse și cu întreținere redusă, cu toate capabilitățile unui VW Golf, una dintre cele mai populare mașini VW produse vreodată.

Forumurile de entuziaști cântă laudele TDI Golf toată ziua pe mai multe fire. Dar cu fiecare mașină „bună” vine o avertizare. În acest caz, avertismentul se întâmplă să se refere la proprietatea mașinii în ansamblu. Mașina este la fel de fiabilă ca și tine.

Dacă dorești să ignori complet întreținerea, atunci piesele de pe mașină se vor defecta prematur cu siguranţă. O atitudine de laissez-faire poate aluneca pe o mașină precum Corolla sau Honda Civic, dar te poate duce doar atât de departe. Cu toate acestea, dacă înlocuiți piesele atunci când se rup și vă mențineți toate fluidele și curelele la zi, motoarele TDI de 1,9 litri pot funcționa foarte mult timp – de fapt, peste 200.000 de km nu este neobișnuit.

Mk I Golf GTI

Pe lângă Bug-ul clasic, Golf GTI original ar putea fi cel mai recunoscut VW care a fost lansat vreodată. A arătat publicului cumpărător de mașini că Volkswagen era capabil să facă mai mult decât doar Transportere, ci ar putea produce, de asemenea, mașini care erau distractive de condus și remarcabil de ușoare. Primul Golf GTI (numit și Rabbit) a fost dezvăluit în 1976. Potrivit VW, a produs 108 cai putere în prima sa iterație, ceea ce nu pare mult până nu iei în considerare faptul că avea o greutate de doar 800 de kilograme.

Până în ziua de azi, prima generație de Golf GTI reprezintă un element de bază la evenimentele din ziua circuitului și la licitațiile de mașini clasice din toată lumea. Este echivalentul auto al unui gândac, deoarece pur și simplu nu dispare – deși având în vedere comportamentul său strălucitor și fascia frontală vesela, exact nimeni nu se va enerva după ce va vedea un Golf de peste 40 de ani trecând fără grijă în lumea. Nu este neobișnuit să vezi chiar și exemple gata de licitație cu peste 100.000 de km pe ceas.