Volkswagen nu scapă de ”Dieselgate”: ce urmează pentru producătorul german
Grupul de mediu DUH plănuiește noi procese care implică vehicule BMW, VW și Mercedes, care, dacă au succes, ar putea însemna că până la 10 milioane de mașini în Europa ar trebui rechemate.
O instanță germană a decis în favoarea procesului unui grup de mediu împotriva autorității federale auto KBA pentru eliberarea de mașini cu software de recirculare a gazelor de eșapament despre care consideră că este ilegal.
Deutsche Umwelthilfe (DUH) solicită rechemarea motoarelor VW Golf din cauza manipulării software-ului asupra mecanismelor de emisii, susținând că KBA nu ar fi trebuit niciodată să permită ca aceste vehicule să fie lansate pe piață.
DUH a susținut că autoritățile i-au permis lui VW să scape cu o formă mai blândă a dispozitivului „de înfrângere” care a ocolit reglementările privind emisiile în scandalul producătorului de autovehicule privind manipularea dieselului.
„Cazul a avut succes efectiv”, a declarat un purtător de cuvânt al instanței, ceea ce înseamnă că decizia KBA de a elibera vehiculele trebuie revocată.
VW a spus că decizia poate fi atacată, astfel încât nu există nicio amenințare imediată ca autoritățile de reglementare să revoce licențele auto sau să comandă modernizarea hardware-ului.
Răspunsul Volkswagen
Producătorul auto a spus că va aștepta să primească întregul raționament al instanței înainte de a decide cu privire la pașii următori.
VW a spus că software-ul este necesar pentru a reduce riscurile pentru motor pentru a evita deteriorarea sau chiar accidentele și că ar fi fost iresponsabil să vinzi mașini fără el.
DUH plănuiește alte cauze împotriva KBA care implică alte modele VW, precum și vehicule BMW și Mercedes-Benz, care, dacă au succes, ar putea însemna că până la 10 milioane de mașini autorizate de KBA ar trebui rechemate pentru a fi modernizate sau demontate, a declarat grupul într-un comunicat.
Hotărârea se referă la software-ul VW instalat pentru a controla recircularea gazelor de eșapament, despre care instanțele UE au declarat că este ilegal în anumite condiții, dar VW consideră că este în conformitate cu legea.
Curtea Europeană de Justiție a susținut în noiembrie anul trecut dreptul asociațiilor de mediu de a întreprinde astfel de acțiuni împotriva aprobărilor UE de vehicule pe baza procesului DUH, care a fost inițial respins de instanța administrativă Schleswig în 2017.