Volkswagen își adaptează strategia: Cum arată noua realitate din industria auto
Producătorul auto își propune să diferențieze mai bine între modelele din gama sa de zece mărci.
Grupul Volkswagen adaugă un design îmbunătățit la o serie de modificări menite să atragă mai mulți cumpărători, pe măsură ce vânzările de modele electrice din China și concurența se intensifică.
VW va întări mâna designerilor săi, care vor colabora mai strâns cu directorii executivi ai mărcii, a declarat producătorul auto duminică în ajunul Salonului auto IAA Mobility de la München.
Scopul este de a diferenția mai bine stabilul de zece mărci al companiei și de a crește cererea pentru viitoarele sale oferte de mașini electrice.
„Principiile noastre de design rafinate vizează o calitate mai înaltă a designului”, a declarat directorul general al grupului VW Oliver Blume, care conduce și producătorul de mașini sport Porsche, într-un comunicat.
VW este ocupat cu implementarea îmbunătățirilor menite să reducă vânzările în China, unde vehiculele electrice ale companiei au scăzut pe fondul concurenților locali puternici precum BYD.
Luptele urmează modelelor cu numele Porsche, Audi și Volkswagen care se confruntă cu ani de întârzieri din cauza sughițurilor software.
În iulie, VW a anunțat un plan de dezvoltare a vehiculelor electrice în comun cu Xpeng din China, alături de Audi, aprofundând legăturile cu partenerul pe termen lung din China, SAIC Motor.
Vânzările de vehicule electrice ale VW în țară, cea mai importantă piață, au scăzut în prima jumătate a anului, în timp ce livrările totale au crescut cu 20%.
Volkswagen vinde la chinezi
Mișcarea este prima investiție a unui producător chinez de baterii într-un startup european.
Producătorul chinez de baterii Gotion High Tech cumpără o acțiune de 25% din producătorul slovac de baterii InoBat și va oferi asistență tehnologică și lanțului de aprovizionare pe măsură ce startup-ul crește producția de baterii pentru vehicule electrice, au spus companiile.
Companiile nu au dezvăluit termenii pentru investiție sau ce înseamnă aceasta pentru evaluarea InoBat.
Mișcarea lui Gotion, deținută parțial de Volkswagen Group, este prima investiție a unui producător chinez de baterii într-un startup european și vine după ce cele două companii au anunțat la începutul acestui an că vor explora oportunitățile de joint-venture pentru a dezvolta baterii pentru vehicule electrice și stocarea energiei.
InoBat a spus că investiția îi va oferi acces la cercetarea și dezvoltarea Gotion, precum și la materiile prime ale producătorului chinez de baterii, inclusiv litiu, și la capacitățile de producție și reciclare a celulelor. Acest lucru va accelera drumul startup-ului slovac către producția de masă.
„Prin eforturile noastre comune, ne propunem să dezvoltăm și să fabricăm baterii care își vor găsi drumul în nenumărate gospodării din Europa”, a declarat CEO-ul Gotion, Li Zhen, într-un comunicat.
Eforturile Europei de a-și construi propria industrie a bateriilor pentru vehicule electrice și de a reduce dependența de producătorii asiatici dominanti de baterii au văzut doar câteva companii atragând investiții continue, deoarece finanțarea pentru startup-uri s-a secat pe fondul ratelor ridicate ale dobânzilor și al incertitudinii economice.