Victorie surprinzătoare pentru Dacia în piața “mamă”, în timp ce alții s-au dus în cap
Dacia rămâne una din principalele forțe de pe piața auto.
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 8,8% în Franța în ianuarie, cu câștiguri de peste 30% la Dacia, Volvo, DS, Nissan și Fiat.
Vânzările au crescut constant din august anul trecut, pe măsură ce deficitul de aprovizionare s-a diminuat pentru mulți producători de automobile. Piața începea, de asemenea, de la o bază scăzută, deoarece vânzările în ianuarie anul trecut au scăzut cu 19% față de aceeași lună din 2021. A existat și o zi de vânzare suplimentară în ianuarie 2023.
Vânzările de vehicule complet electrice au continuat să crească, vehiculele electrice reprezentând 13% din piață în ianuarie, comparativ cu 10% în ianuarie 2022. Vânzările de motorină au reprezentat doar 11% din piață, comparativ cu 18% în ianuarie 2022.
Mărcile de volum cu cele mai mari câștiguri au inclus Dacia (+54 la sută); Volvo (+43 la sută); DS (+35 la sută), Nissan (+34 la sută) și Fiat (+32 la sută). Vânzările Tesla au fost de 741 de vehicule pe lună, o creștere de 1.443%, dar producătorul de vehicule electrice a înregistrat doar 48 de mașini în ianuarie 2022.
Dacia are planuri mari
Pe grupe, liderul de piață, Stellantis, a scăzut cu 9,5%, vânzările mărcilor sale emblematice Peugeot și Citroen au scăzut semnificativ pe probleme de logistică. Vânzările Grupului Renault au crescut cu 24%, în timp ce Volkswagen nr. 3 a crescut cu 22%. Toyota, pe locul patru, a crescut cu 18%.
Dacia Sandero a fost modelul cel mai vândut, înlocuind Peugeot 208 de pe primul loc.