Vestea momentului despre facturile la energie, anunțul Hidroelectrica pentru toți clienții din România

de: Alexandru Puiu
26 04. 2023

Hidroelectrica s-a bucurat de un număr record de clienți în ultimul an, datorită tarifelor mai mici decât media națională pentru energia electrică. Din cauza schimbărilor legislative venite însă într-un ritm foarte alert, întârzierile în procesul de facturare au fost fabuloase.

Partea bună, dacă o putem numi așa, este că facturile pe 2022 au început să fie transmise clienților Hidroelectrica de aproximativ o lună, o lună și jumătate. Acum, cel mai recent anunț al furnizorului de energie vizează începerea eliberării facturilor pe luna octombrie 2022, după ce, în urmă cu 2-3 săptămâni, s-a inițiat facturarea pe septembrie. Mai mulți clienți au confirmat eliberarea facturilor, inclusiv mie mi-a venit duminică factura pe octombrie, aceasta fiind și prima lună din care am devenit anul trecut client Hidroelectrica.

Ce trebuie să știe clienții Hidroelectrica

Deși vor mai trece multe luni până când procesul de facturare de la Hidroelectrica va ajunge la zi, important este că se fac pași importanți în acest sens, iar prețul este sub valorile practicate de ceilalți furnizori autohtoni. În plus, este mai mic și decât valoarea plafonată de statul român pentru cei cu un consum mic de energie electrică.

Chiar și așa, românii care au decis să se aboneze la Hidroelectrica după 1 aprilie 2023 și până pe 30 iunie, vor avea parte de un tarif un pic mai mare la energie. Cu taxe incluse, vorbim de un tarif de  0,28404 lei/kWh, ușor crescut de la de 0,28253 lei/kWh oferta de la începutul acestui an.

În cazul în care întâmpini dificultăți în achitarea facturilor la energie electrică sau gaze naturale, inclusiv la Hidroelectrica, ai posibilitatea achitării în rate, cu condiția depunerii unei cereri în acest sens. Dacă preferi varianta electronică și ești client al furnizorului de mai sus, pentru plăți eșalonate trebuie să trimiți un email la esalonari@hidroelectrica.ro. Alternativa este reprezentată de o vizită la una dintre sucursalele companiei. Atunci, ai la dispoziție până la 6 rate de valori egale fără dobândă. Cererea de eșalonare o găsești aici pentru clienții casnici și aici pentru cei non-casnici.

În teorie, ar trebui să existe și o aplicație de mobil pentru interacțiunea cu Hidroelectrica, dar va mai dura. Important este că avem promisiuni în acest sens. „Aplicațiile destinate clienților noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android. Acestea sunt în curs de dezvoltare și momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informatic se va va realiza după probarea funcționării conforme a noilor softuri.”