Un nou rival pentru BYD și Tesla: Când apare SUV celor de la Chery
Chery se va lansa pe piețele europene majore, inclusiv Germania, Marea Britanie, Spania, Italia și Franța.
Un nou rival
Producătorul chinez de automobile Chery va lansa modele SUV de la trei mărci de mașini în Europa în următorii doi ani și ar putea decide asupra unei fabrici de asamblare în Europa de îndată ce 2024, a declarat luni directorul său regional de vârf.
Chery, cel de-al 8-lea producător auto din China după volumul vânzărilor în 2022, se alătură unui număr tot mai mare de producători auto chinezi – de la liderul de piață BYD până la rivalii mai mici Xpeng și Nio – cu planuri de expansiune europeană, pe măsură ce concurența se intensifică la nivel intern și creșterea internă se uşurează.
Directorul general al Chery Europe, Jochen Tueting, a declarat pentru Reuters că producătorul auto se pregătește să-și lanseze mărcile Omoda și Jaecoo pe toate piețele europene majore, inclusiv Germania, Marea Britanie, Spania, Italia și Franța.
Până la sfârșitul anului 2025, compania va lansa trei modele de SUV pentru fiecare marcă, cu un amestec de mașini complet electrice, pe combustibili fosili și hibride plug-in pentru a servi diferite părți ale Europei. Vânzările de vehicule electrice sunt mai mari, de exemplu, în țările din vestul Europei decât în piețele din sud, a spus Tueting.
„Ne concentrăm puternic cu aceste două mărci pe segmentul SUV în creștere… pentru a ne asigura că putem dezvolta vânzări semnificative relativ rapid”, a spus el.
Exlantix, complet electric al producătorului de automobile – a treia marcă de pe lista sa de lansare – va debuta doar cu modele complet electrice până la începutul anului 2025, a spus Tueting.
Citește și Volkswagen vrea să detroneze Tesla: Când apare noul model electric
Parteneriat cu Huawei
La începutul acestui an, Huawei din China a anunțat un parteneriat cu Chery și Anhui Jianghuai Automobile Group pentru a dezvolta vehicule electrice.
În timp ce parteneriatul are aceeași platformă EV ca și marca Exlantix, proiectul Huawei este axat pe piața chineză, a spus Tueting.
Mai târziu în acest an, Chery va lansa vânzările versiunii cu motor cu ardere a crossover-ului său compact Omada 5 – cu un rating de siguranță de cinci stele Euro NCAP – în Spania și va vinde atât o versiune pe combustibili fosili, cât și o versiune complet electrică în Germania din aprilie. .
Omada 5 se va vinde cu aproximativ 30.000 de euro (31.710 dolari), „care credem că va fi foarte competitiv la preț”, a spus Tueting.
Comisia Europeană a lansat o investigație pentru a stabili dacă să impună tarife punitive pentru a proteja producătorii de automobile din UE împotriva importurilor mai ieftine de vehicule electrice din China despre care spune că beneficiază de subvenții de stat.
Dar Tueting a spus că Chery nu este îngrijorat de investigație, deoarece dacă mărcile sale vor funcționa conform așteptărilor, ar putea decide asupra unei fabrici de asamblare în Europa de îndată ce 2024.
„Oriunde avem încredere de la piață că putem vinde volume adecvate, acesta este pentru noi indicația că ar trebui să avem și producție locală”, a spus el.
Citește și Huawei atacă industria auto: Modelul său electric rivalizează cu Tesla
Probleme pentru mărcile chineze
Totuși, mărcile chineze de vehicule electrice se confruntă și cu provocări în Europa în ceea ce privește recunoașterea scăzută a mărcii și costurile ridicate de import.
Între timp, Chery se gândește dacă să cumpere o fabrică de asamblare existentă de la un producător vechi sau să-și construiască propria sa, a spus Tueting.
Compania are 10 fabrici de asamblare în afara Chinei.
Anul acesta, Chery se așteaptă să dubleze cele 450.000 de mașini pe care le-a exportat în 2022, aducând vânzările totale de unități pentru 2023 aproape de 2 milioane de mașini, a spus Tueting.
Citește și Tesla are motive de bucurie: Cum reușește să rămână în topul preferințelor